Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1046 ggr
nagini
0

ge råttorna te.

Så, nu har jag äntligen hittat ett rooibos te utan koffein.

nu undrar jag hur mkt te jag ska ge dom?
hur mycket honung och hur mycket vitlök?

ska jag servera det i tallrik eller i flaska?

ja, osv..

tacksam för snabba svar!!

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

silverorm
0

Gör te som vanligt, blanda ut med lite honung. skiva lite vitlök, låt dra en liten stund, sila o häll upp i en vattenflaska. Se bara till att teet har svalnat! Mina råttor älskar rooiboste med honung, dricker det som godis!

nagini
0

#1 har nu gjort en kopp te, men hur mkt honung? typ en tesked? en matsked? eller nåt?

å hur mkt vitlök? en hel klyfta?

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Bim
0

Ta en tesked honung och ta ca två klyftor vitlök. Du kan pressa i saften av en klyfta apelsin också.. :) Det uppskattas! :D

carint
0

Jag gjorde dett te och de smakade inte ens på det!! Kräsna rackare!

TienMu
0

jag brukar ha teet på ett litet kaffekoppsfat…..då brukar de va där å slafsa….i vattenflaskorna vill inte mina heller ha…..

Nattmannen
0

Man får oftast låta dem smaka utanför vattenflaskan först.

Jag brukar dutta ut lite med fingret så att de kan lukta på det och smaka från det först.

carint
0

Ok bara hoppas att de inte tar ett jättebett!

Nattmannen
0

Våra råttor har aldrig bitit, men allt beror på hur man hanterar dem och vad för råttor det är.

Visst har det hänt att de trott att det är mat och man känt en tand eller två mot fingret, men aldrig ett bet.

Om du har en råtta som nafsar en del i ditt finger så skulle jag nog dutta ut det i ett kaffefat som tienMu sa.

carint
0

Nej de nafsar inte….nja den ena gör det om det luktar mat om fingret men man har bara kännt tänder som du säger. Ska prova mig fram för min ena råtta är lite nysig av sig och har varit det sen förra ägaren köpte honom från djuraffär. Har dessutom ätit antibiotika två ggr men han är fortfarande lite nysig och ibland rinner det lite snor.

[Dandelion1000]
0

0# Vart hittade du teet? Vill också prova, men är det svårt att få tag på tee utan koffein?

carint
0

Allt rött te, dvs Roiboos som det heter är väl koffeinfritt?

mammsans
0

nej tyvärr finns det thein i de flesta roibos the'r oxå.

Man får läsa noga på förpackningen att det är enbart rött the.

Jag har inte hittat något från de stora the tillverkarna utan thein.

carint
0

Ok …visste inte jag.

KickanW
0

På lösvikt är det i stort sett alltid rent rooibos. Gå in i en hälsokostaffär eller i ekologiska/alternativa butiker.