Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 493 ggr
Katrin82
0

Sprayat voljär/bur ?

Funderar på att köpa en Hornbach voljär att ha som utebur, men har ju lite svårt för den blåa färgen. Så finns det någon som kanske ändrat färgen på sin bur eller voljär. I så fall vad användes för färg och hur vart resultatet??

Ladyinred
0

jag har använt vanlig sprayfärg från färgaffär… men det går åt en hel del men blir mycket snyggare o jämnare resultat än om man använder pensel.

Katrin82
0

Tack! Nä att måla känns inte riktigt aktuellt, blir nog svårt att få snyggt. Men då vet jag alla fall att det funkar :)

Ladyinred
0

ett tips är att gå över den med ett sandpapper och ruggla till alla ytor först så är man säker på att det inte flagnar efter ett tag. håller med om att det e en lite för färgglad bur…

eloize
0

Kör med sprayburk, Ram färg heter sorten som tål lite tuffare tag!

Katrin82
0

tack för tipset. Jo, tycker att nästan alla voljärer är i fula fäg blandningar eller starka färger. Men vit blir den nog jätte fin :o)

Allamej
0

Men jisses… att slösa abnorma mängder pengar på sprayburkar när man kan köpa en skumgummiroller… Shame on you

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Katrin82
0

Hehehe….har jag ju aldrig hört talas om. Funkar det att bara rolla gallret då? (efter slipning)

eloize
0

#5 håller med! håller på nu med en stor voljär och gör om hela inklusive ska lacka om! dock väldigt billiga burkar då en kompis fixar till otroliga priser!

men dom brukar inte kosta mkt och går ju inte åt mkt!

Allamej
0

#7 Svar ja. Du kan dessutom då passa på att köpa en hållbar, miljö och råttvänlig färg.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Katrin82
0

Kanon, då blir det så. Funderade lite efter om det är gnagvänligt för råttorna. Men det låter ju kanon, tack så mycket :o) Får se om det blir en vit eller svart Hornbach

eloize
0

#6 Nu väckte du min nyfikenhet!! har du några bilder på nå bur som du rollat???

Katrin82
0

Skulle ju gärna också vilja se Flört

Allamej
0

Nope det har jag inte men jag vet att det går bäst så. Man slipper slöseriet som kommer ifrån sprayburkar och det blir jämnt och fint.

Exet mitt höll på med en hel del så jag snappade upp lite :)