Nervös råttmormor
En väldigt söt och go och underbar råttmormor to be sitter just nu och tuggar sina naglar på hennes råttbarns 21 dräktighetsdygn.
Kom igen och så håller vi en tumme var för att allt går bra!!!!

Här håller vi tassarna =)
Åh, håller tummen och ena tån ^^ vem e föräldrarna? :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

#2 Det får råttmormor'n berätta själv om hon vill :P det kommer nog förr eller senare
Är det den jag tror det är? :)

#4 Nej jag tror du tänker på en annan ;P
#3 Är det inte du som är råttmormorn då? :O jag tror bestämt att jag inte fattar nu :p

#6 Nej det är inte jag och inte Terato jag tänker på. En annan nervös råttmormor *fniss* Jag har min hona beräknad 6-8 ;)

Men jag kan säga en sak om pappan till kullen… Han är den snyggaste av sitt slag i hela Sverige *enligt mig*

O, jag håller tummar! (undrar vem det kan vara..)
Råttmormor här hemma har i princip lagt ner sina förhoppningar. Men hoppet är det sista som överger en! :P
Älskar mina stora små vänner..
Tillåt mig presentera en dålig bild på de blivande föräldrarna.
Och ja… det nervöst här. Det kommer att bli bebisar i Norrskenska hemmet snart
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Oh, vad spännande! Kan du inte berätta om föräldrarna? :)
Och, ja, jag håller med, han var jättefin!

Å, är det Bali från Bullerbytjejen? Hon som ska vara så himla go! :D Nu blir man ju väldigt nyfiken. :)
Kyo är den blivande fadern. Klar alfa och en bra sådan. Vägde vid parning 802 gram. Han är som så många andra i hans kull tämligen storvuxen. Han är en lugn och trevlig kille som charmar alla som träffar honom. Inte så mycket som nyst en enda gång. Han är född 080415 och är seal point siames rex och dumbobärare.
Hans mor och far bor också här, båda med god hälsa och underbart temperament.
Bali är även hon seal point siames och hon är slät dumbo. Denna underbara tös kom till mig som omplacering. Hon har flyttat en hel del men trots detta så har hon aldrig tappat sitt goda humör och sin framåt attityd.
Jag blev tokförälskad i henne och insåg att hon skulle bli ett bra komplement till Kyo eftersom hon är mera fartig än vad han någonsin varit :)
Hon är född 080808 och är från Hagsätra zoo. Orsaken att jag avlade på henne är för att hon är den hon är. Hon är guld i temperament och riktigt mycket humor :) Hon är lågrangad.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Och lika nervöst här….
#12 Jo det är Bali från Bullerbytjejen. Hade med mig henne hem sist jag kom hen från Stockholm
Mia//
Glömde säga att Bali har gått upp 166 gram sen parning… Och det är nu dag 21
Det kommer nog gå bra :-D..
Sjukt fina föräldrar.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Vad kul! Bilden på Kyo kommer jag ihåg från en siames-bildtråd här på RIF för ett bra tag sen. Han är så otroligt vacker, den bilden glömmer man inte i första taget! Jättefin mamma också, söt bild med nosen i vädret. Det låter som riktigt trevliga föräldrar också :) Jag håller tummarna stenhårt och hoppas på söta bebisbilder snart ;)
Jag sitter som bäst och håller tummarna för att allt ska gå som det ska och att det ska bli tillräckligt med pojkar i kullen för att det ska räcka till lilla mig, haha :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Jättefina föräldrar! Hoppas att allt går bra. Ska bli kul att se bilder på bebisarna. Är själv sugen på en siames :)
Jag kan lägga in en bonusbild på mesbebisar :) Det är Kyo och hans syskon Hanajima och Momiji
De är underbara! Vill ha :)
Håller tummarna för er!
Spännande spännande…

Å, låter som en jätteintressant parning! :D

Att hon inte kan få snart!
Mia//
Jag har ont i magen nu :( jag pallar inte pressen… minns jag att jag sa förra gången också..

Kraaam! Du tvingar alltid mig att palla, tro inte att du ska få slippa undan ;)
Men det är jobbigt jue!!!!
Får jag som nyfiken utomstående fråga vem är det som e mormor, vem äger den blivande mamman och varför är det så många inblandade? :P
Det är tekniskt sett Sockerråttan som äger Bali och hon bor hos mig. Nicciz har varit och är mitt stöd tillsammans med Sockerråttan men oavsett… det är i min bebisbur hon ligger… Och jag har förstahandsknuten i magen :)

#28 Vi knäppa svenskar säger mormor om blivande kullmattar. Du är alltså enligt "oss" mormor åt Mangomelons & Arwens bebisar.
Jag startade tråden som ett litet stöd åt Allamej för att hon precis som alla andra blivande mormödrar går upp i atomer av ängslan för våra söta råttor som vi påtvingat moderskap *haha*
Jaa men NU fattar jag! :D
Först fattade jag noll, minen var ungefär O_o så började jag undra att vadå för tusans mormor, och eftersom det inte var dina ungar Nicciz så fattade jag inte alls. Men nu är jag mää igen :D
Lycka till till alla inblandade i alla fall :P

# 31 Tack… jag är lika nervös även om hon inte föder hos mig
Mia//
Det Piiiiper nu!!!!!!!

Grattis till Pipisarna…

Tjoooho! GRATTIS! :D
Sverigebebisar!!!!
Wohoo, grattis ! :D
Uppdatera så fort du vet hur många de är :)

Vad blir temat
kända nationalister? *fniss

Grattis grattis grattis!! ^^,
Temat är Vampyrkrönikan :) Det var bestämt sedan tidigare och jag visste ju inte att dom skulle komma idag :)
Givetvis kommer jag att uppdatera när jag vet hur många det är och vad dom är :D men just nu vill jag inte störa… det räcker med att jag sitter och lyssnar på dom :)
Grattisgrattis! :D

Dum fråga till Allamej: Vad är vampyrkrönikan? ^^,
Du måste bomba med bilder sen när de växer upp, mig vilja se en hel hööög med söta bebisar! ^^,
Vampyrkrönikan är en serie böcker skrivna av Anne Rice, en av mina favoritförfattare. Filmer som har kommit ifrån den serien är En vampyrs bekännelse och De fördömdas drottning :)
Givetvis kommer dert att bombas med bilder :)

Ahaaa.. spännande tema! ^^,
GRATTIS

ÅÅÅH Grattis
Jösses va skönt att det piper. Det är ett sånt där läte då man kan bryta ihop och gråta av lycka.
Underbart namntema också.

Grattis! :)

Det är jätteskönt att hon har fått
Mia//
10 Stycken! En perfekt kull 

grattis!
Qui dormit, non peccat
GRATTIS! :D

Massa Stora Grattis härifrån! Söta ljuskorvar :P
Grattis!!! :D
Hakuna matata!
ohh vad kul att allt gick bra och grattis till dom fina bebisarna!
Vad härligt att allt gick bra! :)
Detta var och är en efterlängtad kull :)
okej, ja jag förstår det med så snygga föräldrar! :)
Odette var så snäll att komma och fota lite igår så här kommer en bra bild på de små söta pipisarna :)

Får jag kidnappa dem? ^^,
Hehe… inte kidnappa mina småttingar :)
grattis och gud va söta jag älskar mesar
Vilka små sötkorvar :D

Naw:)
bilder i stora lass vill vi ha <333

Jaa fler biler :D
Nyare bilder har jag lagt in i min kulltråd :)
Va kul att hon blivit mamma :)