Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1185 ggr
Engagera
0

Såhär kan det gå...

Jag hade jobbat natt och min pojkvän Johan var hemma. Jag ringde och påminde honom att ge råttona mat o stänga buren om dom när han skulle sova.

Gissa vad råttorna hade gjort hela natten?…

Ledtråd nummer 1

Engagera
0

Ledtråd nummer 2 (i deras bushus)

Engagera
0

Gissa…. :P

eloize
0

gjort om soffan lite kanske!?

nilami
0

va det ett fint hål i soffan ? :P

Thirre
0

Du får trösta dig med att de hade en livad natt som de antagligen tyckte var mycket innehållsrik och gissningsvis var de riktigt nöjda. Skrattande Jag hade en gång en soffa.. den är på tippen.. Det är det enda som jag har haft som blivit sönderbitet av råttorna förutom någon liten gnagd kant på tapet, litet hål i något örngott osv. Min soffa hade dock ett litet hål innan råttorna började ha kul men efter några månader och mååånga utflykter av råttorna till den var den inte längre sittvänlig. De hade burit ut all skumgummistoppning ur det lilla hålet på vänster sida.. De hade i vart fall varit dukitga att inte göra hålet större.. ;) Och ja, jag lät dem hållas då den ganska gammal och behövde en ny soffa ändå, dock saknar jag att ha en bäddsoffa som den var.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Engagera
0

Faktiskt, när jag öppnade bushuset så tyckte jag det såg ut som dom skämdes lite, haha! Men bra gulligt var det ju ändå!!!

Och som tur är var det inte soffan som blev skadad…
här får ni se!

Rwawr
0

hahaha x)

Engagera
0

Ännu en bild på förstörelsen utav min mysiga soffkudde….

Luna kikar fram! :P

Dessa djur slutar aldrig att förvåna en =)

Bim
0

Haha, toppen, ett nytt hus! :D

allobosia
0

hahah sött! :P

dogpoo
0

råtten totten såg ut att ha det mysigt,.. och ett sånt ansikte kan man faktist inte bli sur på;)

[GlittriGris]
0

den som fann den vann den ;)

Engagera
0

Hihi aaah ska hälsa luna det! :P

Man kan ju inte förmå sig att slänga kudden eftersom den är så mysig, så har fått ligga kvar i soffan :P hihi

Thirre
0

#13 Det tycker jag låter som en bra ide, då har de något att gå tillbaka till för att hämta stoppning och boandematerial. Och du får ha dem desto mer i soffan! *ler*

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

TienMu
0

Haha va sött!

"Titta matte! Jag har byggt den själv! "

SHV-Pysen
0

Haha, ja visst kan man få råttor tama, men i grund och botten är dem alltid skadedjur ^^ jag ställde en ryggsäck med en handduk i bredvid buren och tänkte inte mer på det, men den hade ju ett stort hål när man kom tillbaka..

Engagera
0

#14 Nej precis! Asbra faktiskt.

Jag har rätt så många kudddar i soffan som det är små, små hål i. Men de var rätt så duktiga och tog den fulaste kudden att boa med :P

#15 Japp, stolta är dom. Fast när jag upptäckte dom såg de måttligt roade ut. Skämdes + Skrajja. Tror de tyckte de var lite läskigt att få vara ute en hel natt för de har de ju aldrig fått förr :P stackarna.

#16 ujuj då är det ju bara kört. :P När mina råttor var förkylda hängde jag två stycken av Rustas fleece-filtar, för 50:-, över buren. De är numera små bitar, som jag lägger in i buren så de får ha det varmt. Ungefär 25 småbitar :P haha

TienMu
0

#17 själv har ja fått små hål i min svarta skinnsoffa….mindre kul…men me lite svart tejp så syns de inte *le*

Engagera
0

Näää :P En kudde kan jag offra men ger de sig på soffan skulle jag bli jättesur! Inte för att jag har en lädersoffa som du, utan en i tyg som skulle till tippen - jag tog den… Men iaf! :P usch fy på råttor ibland!

Yuusei
0

hahah riktigt sött XD mina små "Odjur" har dragit in halva gardinen i sin bur, Förut gick den till golvet. nu går den knappt till hälften av fönstret XD

-Cissi-
0

hihi min syrras förra råttas bur stog lite för nära sänngen och så va en kudde förlorad

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Engagera
0

#20 Haha ojdå :P Det var inte dåligt du !!

och inte #21 heller :P haha

Idag har jag tränat min Luna. Hon förstår att om jag säger "stå upp" så får hon något gott. Så hon gör det:D JÄTTEKUL är det! Blir så glad när hon lyssnar och förstår :D så himla söt!

Katrin82
0

Ja..tyvärr kan dom ju dom små liven. Har en hel del som blivit förstört. Senast i går när några var ute fick min sons regnjacka ett stort hål på ryggen och en nyskaffad krukväxt fick inte leva många dagar innan dom rev runt i jorden och den nu dött. Gardiner har ju måånga blivit uppkäkade och kläder. Mitt nya ek köksbord har även det massa bitmärken.. Men, men…man vänjer sig :)

dogpoo
0

råttor visar bara att dom också bor hos oss.. .sätter sin prägel på saker och ting

SHV-Pysen
0

#17 been there, done that

härom dan fick burens lilla inredare, Franz Mårtimel, för sig att min ena ridstrumpa passade perfekt i deras timmerstuga…