Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1260 ggr
Tallen13
0

Rumsren råtta går det.

Kan man få råttor rumsrena, alltså att få det att bara göra sina bevär på ett och samma ställe och hur tränar man det i så fal?

Bör man ha annat material i derat toa än de har i övriga buren eller kan man ha sama överallt?

/Anna och grabbarna

nagini
0

mina råttor är rumsrena..

eller ja, dom två lite äldre, den nya råttan har inte fattat det hela än..

men dom som är rumsrena bajsar bara i toalådan, kissar gör dom lite överallt. men bara i buren, dom bajsar eller kissar aldrig när jag har dom ute på golvet, eller när jag bär dom å har dom på axeln t.ex

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Tallen13
0

Det låter helt underbart att ha rumsrena råttor, mina grabbar ät bara 5 månader men tar taksamt imot alla tips om hur de kan blir rumsrena.

nagini
0

#2 mina är oxå 5 månader, de blev rumsrena inom 1 månad sen jag fick dom..

gjorde inte speciellt mkt ansträgningar..

de bajsade alltid i ett å samma hörn.. så jag la helt enkelt en toalett där, med annat material än på botten, så dom fattade direkt.

i toaletten har jag toa-lätt, papperspellets.
i botten har jag tidningar bara..

funkar hur bra som helst

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Tallen13
0

Hmm okej det låter som om jag får skaffa toalätt med.

Har papper i botten så det behöver jag inte skaffa.

Hur lyckat man att inte få de att kissa när det är ute?

eloize
0

så fort råttan kissar utanför så lyfter jag in dom igen, har funkat på mina jag haft genom åren!

tålamod är en bra egenskap hos en råttägare!! *skratt*

hus-musen
0

Alla mina råttor är rumsrena, de som jag haft innan var oxå rumsrena. har faktiskt inte tränat dem alls utan de har kommit på det helt själva.

Qui dormit, non peccat

pebb
0

Jag har kattsand i toaletten och råttorna har fattat helt på egen hand vad den är till för, är bara min senaste som inte fattar nånting…

Tallen13
0

Har kommit underfund med att de är två av herrarn som läcker ute.

Är kanse en tygghets fråga med vem skulle inte vara nervös efter att bar ha bott hos en ny matte i 1 vecka.

Tålamod har jag gott om, har fått pli på en oupfostrad schnauzher så lär på pli på killarna med hoppas jag i alla falFlört