leksaker är kul
Gjorde lite leksaker åt råttorna på syslöjden för ett tag sen. Små fyrkanter fästa i ett snöre, mycket lätta att göra och damerna här älskar dom :D Vattenfallet blev som galen!
Dom kom dock efter ett tag på att dom kunde ju bita av snöret och sno den lilla fyrkanten, så då fick matte leta leksaker i hela sängen :)

Vad skoj! =D det måste man ju prova =P

Hmm smarta råttor
Qui dormit, non peccat

jag har katt bollar med pinglor i till mina råttor.. dock får bollarna sig en titt varje dag då mina damer gärna tar en tugga eller 2 på dom.
brukar också göra så med räkor :) kul och se när dom tar sats och hoppar efter räkan i snöret :)

mina är supertråkiga att leka med, dom biter alltid av snöret det första dom gör..
#5vf anstränga sig när man kan ta den lätta vägen ;)
2# oja, för smarta ibland ;)
Mina har också kattpinglor i burarna. De biter inte på dem, men mitt på natten kan man vakna av ett sjutusans oväsen från buren, då är alla honorna på bollen och kastar omkring den och jagar den :p
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

mina honor biter på sina pinglor men inte hanarna, dom spelar typ rugby med sin
HAHAAA, rugby! XD

ja…. dom är inte kloka.. vissa nätter har man god lust att kasta pinglan åt H*llvetet
#11 jaa, det kan jag hålla med om. Eller när de tycker det är skitkul att leka nata i buren just när man håller på att somna. Runt, runt, upp och ner kutar de, det smäller bara i gallret -.-
Min sambo surar över att de står i på natten o sover såå gulligt på dagen, haha :D
12# oja, det känner jag igen! :P

haha,, mina blir halvt utkastade ur rummet nattetid. men man lär sig sova med dom ljuden lite…
Vi bor i en enrummare på 60 kvm, så det finns inte så många ställen att stoppa råttorna i. In i toan eller garderoben ryms inte tre stora burar heller :p men man vänjer sig, jag hör dem bara svagt nuförtiden :p

jo, jag bor i hus så jag har ganska mycket plats… dock sitter min far och säger att dom ska bo på mitt rum,, dom luktar enligt honom, tro att hans näsa spelar honom ett spratt. byter 2-3ggr i veckan, har asp-flis? och sen plockar jag ut det värsta och skurar hyllor och liknande dagligen
jag brukade stoppa in dom i buren ett tag innan jag skulle sova för då var dom inte lika högljuda ;), men nu är jag v an :)