Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 308 ggr
Aleexandra
0

skummad mjölk.

Mina råttor älskar mjölkskum , jag hade en kaffe latte och rätt som det var satt dom och tog mitt skum , jag tog lite på en sked och där satt dom överlyckliga, så det är att rekommendera, det ska mina få om helgena då och då , lite extra gott ;D

zimzon
0

Tänk bara på att man inte bör ge så mycket mjölkprodukter till råttor som inte fått vänja sig vid det sedan de var små. I så fall kan de få diarré av det.

Hanisia
0

ller som Hanna….kliar sig HELA tiden…

zimzon
0

#2 Om hon kliar sig hela tiden är dte nog ohyra hon har, och då måste hon undersökas av veterinär.

bRat-Bags
0

#3 Man ser om hon har ohyra, bättre se efter innan. Men min råtta hade det och efter veterinären skrivit ut ett recept så blev hon bra på tre dar. Hon kliar fortfarande liksom en reflex, men alla sår är borta :)

Aleexandra
0

Nej då dom får inte mycket, kanske en tesked eller så , men de har inte blivit dåliga i magen eller liknande , håller koll på det när jag ger dom något nytt och sådär i säkerhetskull ;D

Ninja
0

Vänjer man dom sakta vid mjölkprodukter så klarar dom sig oftast bra sen, men som hos alla andra så finns det individer som kan bli överkänsliga. :)

Aleexandra
0

Jo det är sant men dom har inte reagerat någonting och det är skönt , för dom gillar det riktigt mycket tog lite på en tesked , så satte sig båda som två katter och satt där tills det var slut så det är kanske en halv - en tesked var dom har fått så det är ju inte mycket , måste bara fråga , när man ändå skriver här om sådant , vet någon vart man hittar Rött te? Letat runt i vanliga affärer utan framgång Fundersam

Nazlan
0

märkte igår att mina råttor är helt galna i chokladpudding… de fick pyttelite var… de e synd för dom att varken choklad eller mjölk som är i det också är särskillt bra för dem.

etteko
0

#7 Prova gå in på olika små pysselbutiker eller presentbodar, där finns det ibland. Du kan också gå in på olika fik, vissa säljer te på lösvikt och på vissa Ica-affärer har de också te i lösvikt. Fråga efter Roibus, det är bra och ett jättegott julte :)

Aleexandra
0

# 9 Tack så mycket, får ge mig ut och hitta det , hört att råttor gillar det och det är bra för dom så det är värt ett försök :D

Ninja
0

#7: Titta på tehyllan i en vanlig butik, nu för tiden så är det så vanligt med ovanliga saker att man kan hitta det lite överallt ;) Annars kan du kolla efter rooibos på en hälsokostbutik. :)

#8: Förutom att det är mycket socker i choklad så är det enda "farliga" att ge råttorna det är att hanarnas spermier blir lite långsammare efter att dom ätit väldigt mycket. Det kanske var det du menade, men många tror att det är lika farligt som för hundar. :)

Aleexandra
0

Är det så att råttor inte tål choklad som hundar tex , mina råttor har lyckats roffa åt sig en bit då och då utan jag märkt det men de har inte reagerat men så har man hört att det är farligt för dom , är det olika eller ? Blir inte klok på det

Ninja
0

Teobrominet som finns i choklad är farligt för hundar, inte för råttor. :) Det är ju två vitt skilda arter, så egentligen är det ju inte så konstigt.
Här kan du läsa lite mer: http://r8.kanske.net/forum/index.php?t=tree&goto=5888&rid=0&S=d3b7e6a75db86e10957a39283d22edca

Aleexandra
0

Okej , tack så mycket :)