Mer musik :P
Inspirerad av Thirre tänkte jag att man i den här tråden kan lägga in några länkar till youtube låtar man tycker bra. Haken för att det ska bli lite kul är att man minst måste lämna två totala motsatser.
Jag tex: Det här trodde nog ingen jag lyssna på ;)
Motsats: Den här däremot :P
Hmm…
Jag har väldigt blandad smak när det kommer till musik men den röda tråden är väl att jag tycker den har något att ge och att den är bra :)
Den här har nog alla hört någon gång
Och den här är väl nånting som jag ibland skämmes lite för men som ändå är något jag gillar :D
Den här är rent guld.
Och så är jag ju lite trallrockskadad också. Jag älskar den riktiga hårdrocken… Jag älskar att lyssna på trallpunk också men det är kanske en annan historia
Men annars är detta jag. Och vill man veta mer kan man kolla i mitt blogginlägg om saken :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Kul idé!
#0: Första låten älskar jag efter "Oh brother where art thou". Har svårt för Nasareth dock, trots bra film! Tycker dom är lite töntiga ^^
Min första blir denna eftersom jag tycker att han är en av de absolut bästa svenska musiker som någonsin funnits. Har vuxit upp med hans musik och kan aldrig sluta älska hans otroliga träffsäkerhet.
Min andra får bli den här eftersom det är en av de klart bästa låtarna som gjorts.
Och så tar jag den här, för att få med lite hårdare musik. Den väljer jag eftersom jag tycker det är otroligt coolt med en growlande tjej. Duktig dessutom.
Oj oj… minnet är inte på topp… Måste ju nämna denna underbare man och hans lika härliga band.
Ett av mina absoluta favoritband genom tiderna… dom är alltid bra! Men den egentliga grunden byggdes väl på denna och givetvis den här
Men givetvis finns det plats för några fler
Och jag måste säga att jag älskar denna... hmm tack Nicciz för att du fick igång mig igen… helt och hållet ditt fel 
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
en söt visa om bamse och motsatsen då…
ha överseende med att det e manga i första videon, men låten kommer efter en liten stund. detta var den med bäst ljud i.
Denna lyssnade jag sönder för några år sedan, men den är fortfarande riktigt bra.
har svårt att välja från detta album så jag tar båda.1 och 2
#8 Oh my God vilken röst han har i länk 2! Me likey
#9 jag vet, helt underbar, man blir så avis :(
#8: Jag är bekant med trummisen i DLK *skryta* :D
#11 höhö, jag vet, det har du sagt förut och är fortfarande lika avis 

Wiho! Låtar kommre snart… ;) Måste bara putta för att påminna mig själv!

Åhh, går det att hyra en sådan kille i #8 länk 2 en kväll? Jättemysig röst.. Sitter och ryser!
Jag gillar Mysrösten han också
Plus massa andra green day öåtar (ska på de i OKTOBER!!!)
Kan lyssna på de här 3 (plus massor av andra green day som jag inte orkar lägga in) hur mkt som helst! Underbara allihopa…
Kommer nog mer fler låtar sen, Nu måste jag plugga!

Åh vilken kul tråd.
Här kommer några låtar som är jag:
1 Nomy
2 Everlast
3 Cradle ..
4 Dansk rock
5 Finska pojkar
6 Svenskt underbart band
Mina motsatser:
Hoppas att länkarna fungerar.

Oj, jag glömde motsatsen. Hmm, vänta så ska jag rota fram nåt.

Oj,oj,oj! Nicciz vad du är jobbig! Men otroligt kul länk! Dock har jag inte kommit på hur man länkar i inlägg.. *ledsen*
När någon har berättat det för mig eller jag själv har knåpat ihop det skall jag allt shocka er!
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
Här förklarade Kickan väldigt bra för Ladyinred

*jag "känner" Bonnie och Bjurre i Asta Kask, de spelade senare i Cosa Nostra vilka alla jag har haft en relation till på något vis.. *
Jag tycker inte om sådant, folk som säger att de känner de och de, men var tvungen att skriva då jag läste tidigar om någon som var bekant med trummisen i DLK..
Jag har snackat några gånger med Frost i Satyricon (utan att veta att det var han och gjorde på så vis bort mig eftersom jag sade att det kvittade om jag såg Satyricon på festivalen då jag hade sett dem veckan innan på Metaltown. Då kontrade han med att han också hade varit där och dessutom spelat och då undrade jag i vilket band..) Prat med Dregen och den andre snubben som frontar Backyard, snackat med Mart i DLK och Total Egon, och snackat med en hel del massa mer hårdrock och metalsnubbar när jag varit ute i Gbg. (metalens huvudstad i Sverige). Det är ganska gött där faktiskt, de mindre kända banden (men som är stora i min värld) i genrer jag lyssnar på drabbas inte alls av den "kändishybrid" som andra kan göra och de funkar som alla andra människor. Jag tror även att många tycker det är skönt att prata med folk utan att bli glorifierade, utan att bli behandlade som idoler, men en del älskar det. De är självgoda och ses inte med blida ögon av en del andra.. Som mig t ex..Jag tror Frost trodde jag var ett fan innan han faktiskt förstod att jag inte alls visste vem han var, han var snubben som stod närmast i ölkön.. (tråkigt att stå där utan att snacka med folk)
Har jag fått status nu?! Med alla mina kontakter..
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
Jättekul med den här tråden, så får man lite nya idéer på vad man kan lyssna på! :D
Jag har allt som oftast idétorka när jag ska ladda ner musik, så det får bli det som är på topplistan i radion för tillfället. Måttligt uttjatat efter en vecka -.-
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Då kan jag tipsa om Last.fm!
Underbar söksida där man skriver in ett band man gillar och då får man info om dem och liknande musik. På så vis kan man klicka vidare och hitta nya band. Folk är uppkopplade med sina mp3 och på så vis kan man även se hur många som har lyssnat på den grupp man har sökt på, gå in på deras sida och se vad de lyssnar på i övrigt (man kan ha samma smak och få tips). De kompletterar med länkar på musik och musikvideos, dessutom kan man skaffa en internetradio som kan spela slumpade liknande artister som sökningen.
Mina favvisgrupper har ung. 200-5000 lyssnare i världen (baserat på de som är uppkopplade) vilket konstanterar att jag har udda smak.. Men bra!!!! Jag lovar…

så.. nu skall vi försöka..
först musik som jag lyssnar på. Något utlämnande och blottande men åh! så vackert. Doom metal när det är som bäst. Lyssna på texten, han skrev det till sin dotter.. Mörkt och dystert.. Men underbart. Novembers Doom En länk av annat favoritband, de har funnits på min topp femlista i över tio år.. Moonspell Och med det senaste albumet visade de sin briljans återigen. (för guds skull ge dem tid!!! det är bra musik, musikaliskt skickliga.) Denna video och låt med Moonspell är också väldigt bra och litet annorlunda mot tidigare, Moonspell
Och något som ni inte kanske trodde men som är vackert.. och han anses vara en av vårans tids bästa kompositörer, att Plutshenko fick den komponerad speciellt för honom och att han är världens bästa konståkare gör det inte sämre. Helheten gör det bra.. Edwin Marton och Evgeni Plushenko
Nägot som jag uppskattar, bra gitarrist, röst och kreativitet, men som kanske inte förknippas med mig; 32 songs in 8 minutes
Bara det funkar nu… !!!

Oj! oj! jag är helt till mig i brallan!!! Jag skulle kunna lägga upp så mycket mer.. Lyssna på röstern, bägge sångarna har så bra röst när de sjunger normalt, det är kraft i dem. Skulle kunna länka ytterligare en favorit med Novembers Doom där det är lugnt och bra.. och en till med lite tyngre gitarrer och inte akustisk. I love them!!!
Och för att kompensera, något som ni kanske inte trodde om mig.. och en till i liknande karaktär. (den sista är bättre..) och ytterligare en av den karaktär som klubbas till smygandes i Göteborg, i Berget. (mycket dansvänlig..)
#15 tack! du är en ängel:D tack vare dina låtar så har jag hittat en låt som jag har letat efter i flera år! såg den på vh1 en gång o den har fastnat… White trash beautiful heter den ju:)

#26 Åh va kul att att du fann låten. TYcker om deras sångtexter.
White trash hade jag missat men har lyssnat på den nu och jag fattar varför den fastnar "l"
han har ju en röst som kryper innanför skinnet på en. synd bara att volymen och basen är så kass på en laptop:S
#28 jaa, laptop är bra till mycket, men till att lyssna på musik i; nej tack.
Högtalaren i min laptop sitter dessutom under datorn, där vid kanten, så det är närmast värdelöst ljud i den.. -.-
Sen så har min sambo 12" subwoofer och fyra högtalare kopplade till sin stationära, så där minsann, där kan man lyssna på musik så det räcker och blir över (och stör grannarna :p) :D
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

skaffa en fm-sändare!!! underbar lösning