Svenska rått sällskapet
hej jag heter malin och jag ska ha en redovisning om srs och jag har inte må mylket fakt så jag undrar om ni kan skriva här vad ni vet om srs ….Tack för er hjälp 

Det bästa är att gå in på deras hemsida och ta material därifrån. 
En eloge till dig för att du vill sprida info om råttor och Srs.
När du är inne på sidan finns det fakta om föreningen men du kan även plocka ihop din egna fakta såsom hur många uppfödare det finns, hur föreingen är uppbyggd genom att kolla på vilka som sitter i styrelsen och stadgarna, vad för varianter och hur många det finns genom att räkna dem.
Hur lång tid är det meningen redovisningen skall vara? Och på vilken nivå? Högstadie, gymnasie eller högskola?
Jag har haft föreläsningar om tamråttan på gymnasienivå och jag fann mig ha för litet material på papper innan jag kom dit men under de 100 minuterna föreläsningarna var på hann jag inte alls med allt. Jag var säker på att det skulle finnas "dötid" över för frågor och annat men inte. Dock har jag flera års erfarenhet gällande råttor och föreningen som jag kunde plocka fram utan underlag vilket gjorde föreläsningarna längre än förväntat.
Skriv personligt mail till ordförande, kassör eller ledamot i föreningen för att få material hemskickat. Det är även bäst att gå via dem för att få den bästa infon. Ordföranden i föreningen har många års erfarenhet av föreningen och tamråttan.
När har du redovisningen?
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
#1 jag ska vara klar med den tills på fredag