Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 628 ggr
carint
0

Vad gillar ni denna typ av sele?

Tänkte köpa sele till min dotters råttor. Vad gillar ni den typ som ser ut som en tröja i nät?

KickanW
0

Jag tycker helt klart Kicki-selen är bäst (googla), den med nät känns inte så bekväm för råttorna, kostar massor av pengar, är svår att sätta på och så har jag hört att råttorna lätt rymmer ut den.

carint
0

Ok? De ser så rymningssäkra ut! Ja jag har sett Kicki-selen. Kanske ska köpa sådana? Det är ju ni som är vana råttägare som vet sånt där bäst. Därför jättebra med detta forum.

CamillaS
0

#2 jag rekomenderar också kicki selen. Den är väldigt lätt att göra själv och den är väldigt bra. :)

BRAGO
0

Jag gillar också Kickiselen. Ingen av mina råttor har lyckats rymma ur den…

MangoMelon
0

Jag röstar för kickiselen. De är lätta och billiga att göra själv, och ingen av mina råttor har lyckats rymma ur den ännu. Det finns en tråd av mig som heter sele här på rif, där finns illustrerat hur du gör din egen sele :p

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

carint
0

Ok, tack! Ska söka på den tråden.

När kan man börja ta ut dem och låta dem springa på gräset….i sele naturligtvis.

[GlittriGris]
0

mina hatar selar

carint
0

Vet inte hur våra reagerar. De har aldrig haft sele. Får väl prova inne först!

zickan
0

De där nät tröjorna känns lite fel proportion. spännet runt halsen ser för brett ut.
Går även inte att ha på yngre råttor.

8 selen är bäst. Väldigt enkel att göra med en bit snöre, liten metall ring och snörstopp.
Kicki här inne gör och säljer. Finns även att köpa på nästintill alla zoo affärer som smådjurs sele, utställningskoppel.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Emma87
0

En av mina råttor har faktiskt lyckats tvätta av sig kickiselen (dock rymde hon inte därifrån) men jag kanske spände den för löst?

teachingbirds
0

#10 Ett finger ska gå under ungefär. :)