Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 1501 ggr
carint
1

Hur långa är era råttisar?

Lite tokig tråd kanske men hur långa är era råttor från nos till svansens början? Svansen?

hus-musen
0

hmm jag återkommer imorgon med svar=)

Qui dormit, non peccat

Raaata
0

Lite svårt att se då mina inte kunde sitta stilla men ca: 37-38 cmGlad

carint
0

#2 men det är väl hela råttan med svans??? Annars är det väl en bäver eller liknande?Förvånad

Raaata
0

Oj, Ja såg inte att det skulle vara ifrån svansens början :P Från svanstoppen till nos spets:)

fiffiluren
0

ett förslag på trådämnesändring: skriv hela råttans längd och lägg till hur mycket av det som är svans, så uppstår inga missförstånd :)

Volrath
0

Haha, vad roligt =P Nemi är 41 cm, med 19 cm svans inräknat, Pandora är en cm längre x') och Mitzi sover så jag vill inte mäta henne :)

SweGizmo
0

hehe, får mäta när jag kommer hem:) detta var ju lite intressant

Min blogg: SweGizmo.se

Ladyinred
0

man kanske ska berätta hur gamla råttorna är med, om de är unga djur eller om de är vuxna, hane eller hona…

carint
0

Ja då kan man jämföra sin råtta! Gärna sätta ut bild!

Raaata
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Siri: 22 cm kropp, 17 cm svans. 39 sm sammanlagt och hon har precis 'fyllt' 8 månader

Saga: 25 cm kropp, 18 cm svans. 43 cm sammanlagt och är syrra med Siri så hon har också nyss fyllt 8 mån.

(Hittade ingen bra bild på dem tillsammans, så här kommer Saga)

Raaata
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu hittade jag :)

hus-musen
0

Om jag har mätt rätt nu så är Remi 26 cm lång med en svans på 23 cm. Hane, är dumbo och ganska så kort i kroppen. Snart 1½ år gammal. Ca 49 cm lång sammanlagt alltså.

Qui dormit, non peccat

dogpoo
0

om jag kommer ihåg detta när jag kommer hem så ska jag mäta knoddarna

Volrath
0

Ah, mina är då honor, snart ett år fyllda, de fyller den 24 juni ^^

teachingbirds
0

#12 Jag är lite trött idag, så jag läste att hela råttan var 26 cm varav 23 cm svans. Funderade nästan i ett par sekunder på hur fan det kunde gå ihop >.<

hus-musen
0

#15 Haha jassåGlad de låter som lite mysko mått!

Qui dormit, non peccat

teachingbirds
0

#16 Jo, 3 cm råttkropp och en väldigt lång svans Skrattande

wintermynta
0

Längsta r8 jag har haft var 49cm från svans till nos. Mätte aldrig hur lång bara svansen var , tyvärr.