Hur långa är era råttisar?
Lite tokig tråd kanske men hur långa är era råttor från nos till svansens början? Svansen?

hmm jag återkommer imorgon med svar=)
Qui dormit, non peccat

Lite svårt att se då mina inte kunde sitta stilla men ca: 37-38 cm
#2 men det är väl hela råttan med svans??? Annars är det väl en bäver eller liknande?

Oj, Ja såg inte att det skulle vara ifrån svansens början :P Från svanstoppen till nos spets:)
ett förslag på trådämnesändring: skriv hela råttans längd och lägg till hur mycket av det som är svans, så uppstår inga missförstånd :)

Haha, vad roligt =P Nemi är 41 cm, med 19 cm svans inräknat, Pandora är en cm längre x') och Mitzi sover så jag vill inte mäta henne :)
hehe, får mäta när jag kommer hem:) detta var ju lite intressant
Min blogg: SweGizmo.se
man kanske ska berätta hur gamla råttorna är med, om de är unga djur eller om de är vuxna, hane eller hona…
Ja då kan man jämföra sin råtta! Gärna sätta ut bild!

Om jag har mätt rätt nu så är Remi 26 cm lång med en svans på 23 cm. Hane, är dumbo och ganska så kort i kroppen. Snart 1½ år gammal. Ca 49 cm lång sammanlagt alltså.
Qui dormit, non peccat

om jag kommer ihåg detta när jag kommer hem så ska jag mäta knoddarna

Ah, mina är då honor, snart ett år fyllda, de fyller den 24 juni ^^

#12 Jag är lite trött idag, så jag läste att hela råttan var 26 cm varav 23 cm svans. Funderade nästan i ett par sekunder på hur fan det kunde gå ihop >.<

#15 Haha jasså
de låter som lite mysko mått!
Qui dormit, non peccat

#16 Jo, 3 cm råttkropp och en väldigt lång svans 

Längsta r8 jag har haft var 49cm från svans till nos. Mätte aldrig hur lång bara svansen var , tyvärr.