Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 936 ggr
TacoBelle
0

3 söta honor söker hem!

Jag har 3 honor från min senaste kull som är leveransklar nu.

Anledningen att de finns  kvar  är att jag själv har legat inlagd och nedsövd på sjukhus en tid och fick inte iväg alla ungarna innan jag blev inlagd.

Ungarna föddes den 1 Mars 09. Det föddes 14 ungar i kullen och det finns 3 honor kvar till salu.

Färg,teckning,hårlag:

TacoBelle's Monchichi - Siames sealpoint Rex db

TacoBelle's Sockiplast - Himalaya chocolatpoint db

TacoBelle's Moon-Hopper - Himalaya chocolatpoint db

(db = dumbobärare och inte Dumbo)

Föräldrarna: "Lilla Åsnan" är en otroligt härlig tjej. Hon är snäll och gosig, fungerar bra i flock och älskar människor. Lilla Åsnan är mycket vacker. Lilla Åsnan är en riktig mattegris och älskar att gosa och mysa. Hon är född här hos mig och jag minns att så fort jag såg henne knep hon mitt hjärta och jag visste att det var henne jag skulle ha.

"Miso" var en mysig och lugn hängnalle och from som ett lamm. Han var snäll, charmig och älskade att pussas. Miso var stor, bastant och ledare i sin flock. Han var den perfekta ledaren, snäll och vänlig och det var aldrig några problem i hans flock. Jag tycker att Lilla Åsna och Miso matchar varandra perfekt både till temperament och utseende. Båda är otroligt gosiga och Misos storlek väger upp för Åsnans lite mindre typ.

Fadern: Oydia's Miró (Miso)

Färg/teckning: Black eyed siamese bluepoint

Ägare: Cindy Fobian

e: Råtz Leo (Blue agouti)

u: Zayas Union (Be-Sm bluepoint)

Modern: TacoBelle's Hoppla Lilla Åsna (Lilla Åsna)

Färg/teckning: Himalaya chocolatpoint Rex Dumbo  

Ägare: Cindy Fobian

e: Zen Montecristo (Siamese chocolatpoint Rex dumbobärare)

u: Cayenne (Himalaya chocolatpoint Dumbo)

Syfte med kullen: Tanken med denna kullen är att få fram sällskapsråttor med bästa temperament och personlighet. Både Miso och Åsna är så härliga råttor att jag ville säkerställa deras gener med en kull.

Pris och reg: Alla ungar registreras i SRS och säljs med stamtavla/reg.bevis samt köpekontrakt. Priset är 300 kr/st. Jag är registrerad uppfödare i SRS med prefixet TacoBelle's.

Ort: Jag finns i Svalöv i Skåne. Jag ser helst att ungarna hämtas här så att vi får träffas. Om det inte går får köparen själv ordna med transport på ett smidigt sätt.

Kontakt: Mail: mysa123@hotmail.com

Hemsida: http://www.freewebs.com/tacobelles/ (dock under konstruktion)

Ungarna säljs till bra sällskapshem. Jag förbihåller mig rätten att säga nej till köpare som jag av någon anledning finner olämpliga. Inga ungar säljs som ensamråttor utan alltid till hem där det finns en flock av samma kön.

Om du är intresserad så skriv ett mail och berätta om dig själv och vad för hem du kan erbjuda en unge.

OBS!OBS!OBS! Om någon uppåt i landet är intresserad så finns det transport till Göteborg I MORGON (på morgonen den 31 maj) och därifrån vidare till Stockholm vid ett senare tillfälle. Men då gäller det att ni säger till nu med detsamma för transporten går redan klockan 7.30 på morgonen.

TacoBelle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Monchichi visar sina konster.

TacoBelle
0

Monchichi

TacoBelle
0

Sockiplats

TacoBelle
0

Mmmm det doftar så gott utifrån… (Sockiplast)

TacoBelle
0

Moon-Hopper gör sig redo för avfart…

TacoBelle
0

Moon-Hopper med sin fins nospoint.

Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer