Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 779 ggr
carint
0

Råtta som inte klättrar??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en råttkille på 6 månader (var sjuk i starten av sitt liv) som är väldigt feg gällande att klättra. Han kan klättra upp lite på gallret men absolut inte upp på avsatsen vi har eller på den stora grenen i buren. Enl förra ägarna var han väldigt sjuk som liten och hon tror att han kommit efter lite i utvecklingen.

Finns det råttor som inte är speciellt intresserade av att klättra?

Däremot älskar han att vara hos matte och gosa och klättra runt på henne och i soffan!

Vill bara understryka att han inte är ensam utan har burkompis!

KickanW
0

Har du låtit en veterinär undersöka honom? Det kan inte vara så att han är blind t.ex?

garmonbozia
0

Kan vara blixten på kortet, men det ser ut som om han har något fel i ögat? Så såg min kära Nico ut när hon drabbades av starr, då var det helt klart så att hon plötsligt såg sämre. Kanske vågar inte din råtta klättra för synen är nedsatt.

KickanW
0

#2: Jag tänkte på det också, men å andra sidan är råttan roan och då brukar ögat se ut sådär.

Lancia
0

Jag har en råtta hemma som inte heller är något vidare bra på att klättra. I början (kom till oss som vuxen) så vågade han inte klättra alls, men sedan har han börjat klättra mer och mer (vi har en hög voljär) men han är fortfarande klart sämre än sina burkamrater. Även i hans fall, av flera olika anledningar, har vi funderat på om det är för att han inte ser så bra.

carint
0

Ja om fallet är så att min råtta inte ser så bra går det ju inte att göra så mycket åt. Får väl låta honom vara och klättra på oss extra mycket!