Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 643 ggr
niffen
0

Stor, mysig hane sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jerry, en hona på 6 och en halv månad som nu söker partner. I alla fall tillfälligt, hon sa att när hon hade fått sina ungar ville hon återgå till sitt singelliv med hennes burkamrater  Flört

Jerry's egentliga namn är Chocolate Therapy. Hon kommer från Linda/Absinthe i Skåne/Klippan och hennes föräldrar heter Hugo och Tacobelle's Cervelat (Filippa). Hon föddes i Ben & Jerry-kullen (därav hennes namn) den 22 oktober 2008.

Hon är en russian blue dumbotjej bosatt i Stockholm i en voljär med just nu bara en råtta(plus en GP). Tidigare har hon bott med två till, och det gick jättebra (de avlivades pga. ålder resp. ej smittsam sjukdom). Hon bor även på deltid ihop med en GP-råtta och det funkar bra, samt att hon inte är rädd för mina två katter.

Hon söker en stor härlig mysig hane som kan väga upp hennes brinnande passion: utforska. Det är mycket spring i benen på denna dam, men om man tvingar henne att gosa en stund så får man inte stopp på knastret och ploppet.

Just nu är hon inte så jättestor, utan väger ganska precis 300 gram med mat i magen, men hon kan gå upp lite till utan problem. Hon har aldrig varit sjuk eller det minsta snorig, dock så har tydligen en av hennes kullsystrar haft en liten kort förkyldningsperiod som jag inte tror var någon fara, men jag säger det ändå.

En annan syster har, som jag tror att ingen har missat, rätt nyligen fått en kull med underbart söta bebisar. Här finns den tråden.

Hårdrockskullen som är halvsyskon med Ben & Jerrykullen (samma mamma, Tacobelle's Cervelat) finns att läsa om här. Jag har då också en råtta från den kullen, en hane (Dying for love) som är helt underbar.

Därför känner jag mig väldigt säker på hennes sida, men iom att detta är min första välplanerade kull så vill jag vara säker på hanens sida också, att det finns många långlivade, friska och trevliga individer.
Färg spelar ingen roll, men det skulle gärna vara trevligt om råttan var dumbo eller dumbobärare.

Länk till uppfödarens hemsida här.

Har du frågor så tveka inte att kontakta mig på PM här på iFokus eller mail/msn jennifer_qvarnstrom@hotmail.com.
Jag har även flera bilder på Jerry om det önskas.

Absinthe
0

*puttar åt niffen*

zickan
0

puttar åt systern

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

niffen
0

Puttar lite igen! Om det är något som är oklart så är det bara att pm:a, mejla eller skriva här i tråden (om det inte är något som vill tas privat).

niffen
0

Putt!