Blixa är inte ensam längre!
Min kära Blixa blev änkling efter att Nico gick bort den 23/5. Hon mådde snabbt sämre av att vara ensam och till sist fick jag tag på två små råttflickor som nu håller henne sällskap så hon slipper vara ensam mer.
Alltså - låt mig presentera de 4 månader gamla Ninja (efter temperamentet, är inte riktigt tam än) och Krull (efter pälsen, hon är lite rex). De kom förvånansvärt bra överrens med tant Blixa (1 år och 10 månader) och nu bor de tillsammans i buren.
Till minne av vår älskade Nico och till glädje för vår käraste Blixa - Ninja och Krull!
Ett jättetack till er som hörde av er och ville hjälpa mig när Blixa var ensam!
Gisela
Vad kul att allt fixade sig :D Riktiga sötnosar har du hittat dig också :D
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Åh vad fint. Det finns inget bättre än att se råttor tillsammans sådär, speciellt när man vet att någon varit ensam!

Åh, vad bra att allt löst sig så hon inte behöver vara ensam längre.

Gu vad skönt, vad glad jag blir! :)
Och en jättekram till dig som verkligen lagt ner din själ i att försöka göra din tant glad igen!

va bra
Qui dormit, non peccat
ja vi är jätteglada.
Nu ska vi bara få de där andra lite mer tama också… 
jag tror stenhårt på att huskey oftast bleks mer än striped och det syns jätte tydligt på dina nya töser :)
Åå, jag är så glad för din och Blixas skull! Vet själv hur det är att som råttmänniska se sin älskade råtta vara alldeles ensam. Man letar och letar efter några kompisar men alltid har man inte turen med sig och då hittar man inga kompisar. Sitter i den sitsen för tillfället, har en 6 månader gammal hane som inte accepterade mina killar, så nu e han ensam och verkar långsamt sörja sig till döds :( gud så jag letar kompisar åt honom, varje dag.. Hoppas jag hittar nån innan han dör. :(
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
ja fnurra är ganska så blekt redan, hon är ju snarare grå än svart.
Mango: Jag håller tummarna för det! Annars kanske du kan få hjälp av Råtthjälpen eller liknande? Vet att det inte känns som ett kul alternativ dock att lämna sin kära ifrån sig… Lycka till!
Ladyinred: Jag vet inte om hon varit svart tidigare, men säkert nästan svart. Och säkert blir hon en liten ljus svintoboll så småningom :)
#12 jag bor i finland så här finns ingen råtthjälp :( och sune är en sån råtta att han inte ka flytta runt en massa, så endera måste jag hitta en kompis till honom innan det är för sent eller så måste jag låta honom gå över regnbågsbron.. :'( han har gått ner massor i vikt under två veckor och han bara hänger apatisk i sin hängmatta. Jag provade sätta ihop honom med mina nya bebisar, som dock var 2 månader när de kom till mig men icke.. Bebisarna får inte vara äldre än fem veckor, annars godkänner han dem inte :( Om han bara kunde fatta att det var för hans eget bästa..
Usch vad sorgligt… Det var precis det jag anade höll på att hända min Blixa. Kan du itne ha dem åtminstone bredvid varandra i två olika burar? :(
Jag har, men han tycks inte bry sig :( och jag har försökt ha dem tillsammans på nåt neutralt ställe, men han blir arg när de kommer nära..
vad roligt!! vad söta Ninja&Fnurra&Blixa var <33
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
awww, gud så sött:)
Min blogg: SweGizmo.se

Jättefina! :)