Vad tror ni om den här?
Släpade in ett halft träd nyss som jag hittade ute bakom huset. Kan man få kolossen steriliserad höll jag på att säga, asså kan man sprita av den me nått för att få bort ohyra å annat jox som kan sätta sig på ratsen, finns ju massa ideer till den där nu nämligen hihi.Vore kul om jag kunde få till nått med den..
Jag fick lappa ihop två bilder, därav ser det lite weird ut, fick inte med hela me webkameran ..
lägg den i vatten så shiten drunknar, skrubba med borste, torka..
/Karoline.
får npog inte plats med den i badkaren ens :( den va i stortsätt dränkt i snö när jag tog in den, vilket kanske inte är så bra, men kan man inte typ skrubba den me sån zirkon el va det heter?
Virkon.. Jo, det borde väl gå, eller?.. Jag hade en så pass liten pinne så att det bara var att plocka ut ett hyllplan i frysen och sätta in den där.. :P

Vad col den va ^^

har du hittat ett bra såt att få den ren? :)

Jäkligt snygg! Nästan som ett konstverk! Ska också ut och leta grenar snart. :)
Ja, kör virkon. Men allt kommer inte att försvinna.
Men å andra sidan tror jag inte att lite småkryp skadar råttorna! :P
Lägg den i 40 dagars karantän innan du tar in den så är du säker mot ohyra iaf!
Älskar mina stora små vänner..
Har du kvar den där gamla pinnen än förresten? :P
kan man lägga pinnar i ungen så ev. parasiter och annat dör? och sedan kanske skala bort barken?
Min blogg: SweGizmo.se
Ja hur är det där med att få bort ohyra och grejs från pinnar, kottar och sånt man hittar ute och vill ge till råttorna?

#3 Ja har för mig att de inte hjälper att frysa för att få bort ohyra o sånt. Dom lägger sig bara i dvala. Man måste koka bort dom lr nått annat med extrem värme. (men de e ju lite svårt me en så stor pinne) :p hehe

Liindaaaaaaa! Svara då! x)
#11 Men Liindaaaaaaa jobbar ju, hon KAN inte svara… :P

#12 jemen jag VILL ju veta.. x) Sorry linda.. :P
haha oj, den står på balkon gen och har gjort det sen jag skrev det där. har inte blitt nå göra av den eftersom jag itne har några råttor hos mig å jag inte ens är där i gävle när jag tänker på saken xD

#14 hahah! x)
har typ samma problem.. fast med reptil istället XD

hehe…vikken evil liten sak…..ser ut som något liemannen släpat in…;)
hehe
Ett bra sätt som fungerar för mig att få bort jobbiga djur i grenar är att först lägga den i bastun (om ni har en, annars ugn) och sen snabbt lägga ner den i frysen. Djuren klarar inte så snabb värmechock..
Det har fungerat jätte bra för mig hos mina reptiler. Det är värt ett försök.
(Kolla datumet på senaste inlägget)
Hur gör ni som springer med era råttor ute då? Springer ni med sprayflaska framför råttan hela tiden? :D Nej hade jag tagit in en så stor pinne hade jag nog bara grungligt tittat igenom den (tar väll sin lilla tid men enklare än att duscha osv) för att se om jag kunde hitta något, gör jag inte det hade jag ställt in den till råttorna.
Hakuna matata!