två goa grabbar kvar, pass på !
**Granathens Dick Wilden och Granathens Ice Wings **
födelsedatum 31/3 leveransklara 5/5
agouti, släta och rex
fjorton föddes och fjorton finns fortfarande kvar.
GrP GrA Granathens Thomsonii f. 18/2-07 ca 530g
Ladugårdens Mare Serenetatis f. 1/7-08 ca 380Jag håller liv i denna linje på grund av deras underbara temperament och flockegenskaer. De ser människan som sin bäste vän jämte deras artlikar. De är pigga och alerta, intelligenta som få. För mig har de den perfekta balansen av vildbusar och goseklumpar. Efter den lilla pärs de utsattes för, transport hem-Töreboda- Abroga- Eskilstuna-stockholm-kallhäll-stockholm-eskilstuna-arboga-tördeboda-hem fick jag en annan syn på dem. De verkar vara väldigt stresståliga. De hanterade det galant och var igång med bus direkt de kom in i den ordinarie flocken.
Råttorna är följsamma och kom in i de stora burarna utan prioblem. De är gosiga och tycker matte är allt medans de i nästa sekund ser något som kan vara mer intressant, något de inte sett förut. Springer iväg för att stanna upp och förvisa sig om matte är kvar där hon var. De är nästan för på, helt enkelt, och är lyckligt omedvetna om vilka eventuella skador matte har räddat dem från.
Råttorna registreras i Srs då jag själv är reggad uppfödare. Summan för en råtta är 250:-
råttorna bor i västra götaland mot gränsen till Värmland. Rör mig mot göteborg och Stockholm då och då via tåg. Kan självklart hjälpa till så gott jag kan vid byte men är enbart tåg och bussburen.
granathens@hotmail.com 0501-121 18 elr 0734-419183
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..