fårfäll till råttor
jag hittade en vit fårfäll (osäker på om den är äkta, men känns så på baksidan) igår som jag tänkt ha till råttorna, men vet inte riktigt hur. bara klippa i bitar och hänga upp som hängmatta känns ju lite trist.
har ni några förslag? Jag har ingen symaskin men är ganska duktig på nål och tråd om det skulle behövas.
tyvär kommer den ju behöva kastas rätt fort, men lär vara mysigt så länge det varar…
Så länge du är inne på att slänga den när pisset har nått moccan :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
för det går inte att slänga in den i tvättmaskinen va? vad händer om man gör det endå? 

Du kan ju hänga upp en bit längs burgallret och ha som klättervägg? Det borde ju gå bra för dem att köra in klorna i? :)
BAAAAADs Thing would happen!!! Be afraid my child
(och där fick jag släppa ut det… Det som händer händer… jag tvättade flecce i 95 grader och hade förväntat mig en ihopsmällt filboll--- jag har tom kommit på vad jag skulle säga till råttorna-…
Ytterligare mer seriös…
Mocca är ett fjollmaterial så ju med tortyr du kan utsätta det för detsto bättre. Men jag tror inte på några direkt skador om inte råttorna är där
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
så det skulle kanske fungera att tvätta den o få bort kisset då. visserligen lär ullen bli fullständigt misshandlad och tovig men vore kul om det höll lite längre än två dar.
jag tror jag gör enkla hängmattor och ser om det går att återanvända sen. tror det är lättare att tvätta rent om man inte har sytt i den utan att den fortfarande är en "platta", funderade på om det gick att göra en tunnel med fluff inuti annars.
#3 mina är väldigt mycket för olika mysiga kryp in, jag har lata råttor som vill gosa eller äta :P

#6 Haha, okej. Jag har bustjejer :) Fluff inuti låter som nåt de skulle tycka om! Så de blir omgivna!
får se vad jag knåpar ihop. rengjorde burar igår och har massa nya hängmattor och grejor i, får använda fluffet när filtarna börjar lukta.
fick samtidigt tag i en stor jacka, typ som en "bomba jacka" som jag tänkte hänga upp i buren som den är med massa buntband på utvalda ställen. har gjort så en gång innan. väldigt uppskattat,men tyvär så ser man inte råttorna mer sen :P
Det går att tvätta några gånger. Men är inte så tvättvänligt som vanliga saker.
Skinnet/moccan kommer att torka varje tvätt och tillslut bli hårt och spricka.
Tills dess är det bara att tvätta på. Äkta tål mindre tvättar.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
skinnet är ganska så hårt och tort redan nu, inget som har blivit omhändetaget alls. hade det varit i bra skick hade det gått och lukta sig till om den var riktig. men nu luktar den mest damm.

Kan inte råttornas tassar fastna i ullet? Typ att de trassslar in sig i ullet?
hoppas inte de O.o

jag har en fårfäll. den har hängt med nu i 17år (till mig) men den har tvättats i tvättmaskin många gånger, och är fräsh och mjuk än idag. men det blir nog mjukt och gosigt till dina råttentåttar.
oh va bra, sambon va tveksam till huruvida maskinen gillade fårfällen oxå, men då lär det ju vara lugnt.

min var senast i maskinen i förra veckan…. hundspya på hela fällen.

Jag har en fårfäll som bara används när jag tar ut små bäbisar och vid fotografering. Den är mjuk och varm att ligga på och det är fint att fota på den.
När man höper häst prylar gjord i fårskin så ska man ju kunna tvätta dem står det. Annars burkar man kunna köpa "fårskinns tvätt" (finns på Hööks), vet dock inte hur skadligt det är eller hur mycket som fastnar i skinnet men har man itne råttor som fullståndigt äter upp pällsen borde det ju itne var anågon fara o.O
Men fårskin ska ju gå att tvåtta någorlnda i.af xD
Hakuna matata!
Eller så skänker du den till min valp! *blink blink*