Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 261 ggr
Crispig
0

Populär färg?

Vad är den populäraste färgen på råttor?

Kan råttor vara långhår alls?

Vad är den populäraste teckningen?

Lite frågor bara uppskattar svar :)

Nazlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

den vanligaste teckningen vad jag ved iallafall är nog striped och hooded som mina råttor iris o kishti är.

du kan ju gå in på www.srs.st och titta på färger och teckningar för mer information om det där sår det även om  pälstyp och ögon och öron-typ.

zimzon
0

Ja, striped, roan och hooded är nog de vanligaste jag ser i djuraffärer iaf. De vanligaste färgerna är nog agouti, pew och black.  I Sverige finns inte långhåriga råttor, men jag skulle inte bli förvånad om de hade fått fram såna råttor  tex USA. Där verkar de ha alla möjliga varianter.

Crispig
0

tack för infon med vad är den populäraste då?

Bellona
0

de lite ovanliga är alltid populära. blue och dumbo har det varit lite hysteri kring.

Nazlan
0

här är en diskusion angående nya gener från usa där finns det bla en länk till bilder på långhåriga råttor. http://zoonen.com/perzoonen/forum/visadiskussion.asp?oid=378780&fkeyword=

TacoBelle
0

Skulle nog säga att siameser är populärast.

dreamiz
0

Här i zoo tycker jag man ser mest hooded o striped i färgerna agouti o black.

Siames verkar väldigt poppis när man pratar med råttfolk!

cosmonita
0

Jag tycker som Bellona att blue verkar väldigt populärt just nu.

tisagirl
0

Jag jobbar ju som sagt i Zoo butik och vi får nästan bara in Hodded, roan och Striped. En av tion kan vara i en annan färg/teckning.

TacoBelle
0

Ja men nu frågades ju efter den mest populära färgen. Jag tycker att det är siames. Däremot är black/agouti striped, roan och hooded de vanligaste färgerna/teckningarna.

Benjy
0

siames, dumbo e nog populära

själv gillar jag creame eller vad det nu heter. Typ vit/gula.. så himla fina! å blåa råttor också:D

och sen black hooded =)

Bellona
0

creme är en champagne som är baserad på chocolate :) (aa bb pp). ljusare och lite mindre gul i färgen än de svartbaserade (aa pp).

Brutalteddy
0

Jag har en siames och en svartvit, jag vet inte om hans teckning kallas nånting eller vad isåfall, men iaf. Jag vet inte om siames är en så poppis färg? För den är ju ändå inte så jätte ovanlig. Men nog är den j*vligt fin. :)