Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 708 ggr
teachingbirds
0

Hemsk avel (video)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kom in på den här videon av misstag. Antar att det är ormmatsuppfödning. Har inget ljud på den här datorn, så jag vet inte vad han säger.

:(:(

teachingbirds
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En till från samma kille. Har inte orkat kolla igenom men jag tror man skymtar en påse frysta råttbebbar i början. :(

myismyname
0

Usch :( Vilket hemskt liv att bo i en liten, svart låda på bara några kvadratdecimeter. :( Är det tillåtet i USA att ha råttor sådär? Tänkte då han lägger ut det på YouTube så alla kan se hur hans råttor bor.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Allamej
0

Han är ormfanatiker… då alla råttorna säljs om dom har en cool färd eller roliga öron… nakisarena kommer att säljas till överantande

Men det är ju ändå extremt rent för att vara ett såntdär ställe… Grossisterna som säljer till sverige har inte ens i närheten av samma renilghet…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ladyinred
0

jag tyckte inte det var så farligt, de hade det rent och snyggt och han verkade väldigt noga och vill sina djur väl samtidigt som han effektiviserar det. men visst, det är en liten fabrik. gillade att han faktiskt väntar tills honorna är stora nog att få ungar.

har sett mycket värre själv hos ormmatsuppfödare.

idisen95
0

uch va hemskt :'( STACKARS DJUR

teachingbirds
0

Självklart finns det värre, men det är ändå inga bra levnadsförhållanden för råttorna.

Ladyinred
0

jag blev faktiskt glatt överaskad när jag såg videon.

teachingbirds
0

#7 Han verkar ju iaf måna om att de har det bra, med hans mått mätt.

myismyname
0

#6 Håller med dig.

Även om det finns de som håller djur värre än vad han gör betyder inte det att hans djur bor bra. Att tränga ihop flera råttor i en svart liten låda är knappast något som är passande för råttorna, även om han håller dem bättre än vad vissa andra ormmatsuppfödare gör.

[Thiah]
0

Jag har sett mycket värre. Man måste ändå ha i tanken att råttorna för denna man är mat till hans älskade ormar och inte sällskapsdjur. Tänk bara på hur vi behandlar grisar och höns som vi har till mat. Dessa djur verkar ju iaf vad jag kunde se (är dock ingen expert på råttor) ha det ganska bra och var ganska lugna.

myismyname
0

#10 "Man måste ändå ha i tanken att råttorna för denna man är mat till hans älskade ormar och inte sällskapsdjur". Så därför kan man låta dem bo trångt i en låda? Jag tycker att om man nu har tänkt föda upp foderdjur är man ansvarig för att även dem mår bra, inte bara ormen som ska matas med dem. Oavsett om det är foderdjur eller sällskapsdjur ska L80 gälla. Nu vet jag inte vad de har för lagar i USA, menmen.

[Thiah]
0

#11 jo självklart ska dom må bra men för många betyder det att bo rent och få mat och vatten ,inte hur stort dom lever eller i vilken sorts bur.Det är skillnad på mångas tankesätt när det gäller deras "ormmat" och deras ormar, det kan man inte komma ifrån.

Jag personligen skulle inte hålla djur på det sättet. Jag tycker inte heller att alltid L80 räcker till men det är en annan fråga.

myismyname
0

#12 Egentligen spelar det ingen som helst roll vad det "betyder" för en själv, det är lagen som ska följas, oavsett om det handlar om sällskapsdjur ett foderdjur. Jag tycker också att L80 inte alltid räcker till, så att hålla djur i mindre burar än minsta tillåtna enligt L80, det är bara grymt. Kan man inte ge foderdjuren ett bra liv ska man köpa fryst eller något annat istället.

[Thiah]
0

Fast vi vet ju inte om han bryter mot lagen i USA. Har han det lagligt är ju det bättre eftersom han då vet exakt vart ifrån hans foderdjur kommer ifrån, vad dom ätit osv än att köpa fryst.

myismyname
0

#14 Nej, det förstås. Jag har ingen aning om hur lagarna kring råtthållning ser ut i USA, men om det är tillåtet att ha råttor sådär tycker jag deras lag borde ses över. I Sverige måste väl buren vara i alla fall minst 30 cm hög? Det låter konstigt om det ska vara tillåtet med burar med en höjd kring 10 cm i USA, men jag har som sagt ingen aning.

Klart det är ett plus att veta vart foderdjuren kommer ifrån osv. men inga djur ska behöva lida för att han vill ha koll på vad de har ätit. ^^

junilla
0

Hemskt med litet utrymme, men ändå rent snyggt, de hade vatten och mat och han var mån om sina "foderdjur".

Ladyinred
0

fast de nya backarna var rätt stora i alla fall även om de inte va höga, jämfört med våra labburar.

Huldan
0

Tycker det är hemskt eftersom det är så fel mot råttorna men känner ingen chock eller avsky mot honom. Som sagt verkar han vilja råttorna väl ändå.

myismyname
0

#18 Nej, han är inte en av de värre som föder upp råttor som foderdjur. Det finns människor som håller djuren BETYDLIGT sämre än han gör, men han håller dem inte på bästa sätt precis.

dogpoo
0

kollade på några av hans videosar. han verkar behandla dom både bra och dåligt. olika på varje video. vissa gånger löft han i svansen, men vissa gånger löft han precis som man ska. sen så fick honorna ha ungarna i ca 3 veckor. sen blev vissa ungar foder och vissa fick hoppa upp till en bur där dom fick bli lite större. mamman som precis fått bebisar stoppades ihop med en ny hane 3- veckor efter hennes förra kull föddes…men på annat sätt verkade han ta väl hand om dom.