funderingar kring väldigt liten bebis
det är så att jag har en eftersläntare i min kull. en liten hona :) men hon är verkligen pytteliten. dom fyller två veckor i morgon och hon väger endast 9 gram. jag har hållt på och stödmatat henne en tid, men det verkar inte som att hon växer av det, bara hålls vid liv. men min tanke är att de snart kommer börja äta fast föda och då får hon möjlighet att äta upp sig på egen hand. eller är det justare att avliva?

Oj, det var inte en liten eftersläntning.. dem bör ju ligga på tredubbla vid 2veckor. Men å andra sidan, min tös somjag handmatade upp låg på 12 nära 13 på sin 16dgrs dag och hon är otroligt fin nu.
Jag skulle ju inte klara av att ta bort en bebis heller så jag skulle köra på och isåfall låta naturen sköta sitt. HUr mycket väger dem andra? Har hon iaf gått upp jämt hela tiden?
dom andra ligger på ca 18-20 g
hon har varit ungefär hälften av de andra väldigt länge. nästan sen start, men nu har hon stått still i vikt i 4 dagar.
dessa är inte jätte stora men i gott hull.

Men då är det ju inte en extrem skillnad iaf och så länge hon gått upp jämt och i sin takt är det ju inget man kan göra. Stödmata på lite och håll tummen. Mamman kommer nog avvänja henne lite senare om hon fortsätter va liten ska du se :)
hon är väldigt tunn men pigg och livlig så jag hoppas på att det blir bättre när de äter själva.