Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 413 ggr
Rwawr
0

Ensam, hjälp.

Nu har lilla bebisen blivit stor och en månad gammal och har fått flytta in till pojkarna. (vilket gick super bra)

Men eftersom det bara blev en liten hane sm överlevde så är lilla Rosa helt ensam hona… och undrar därför, hur länge kan en råtta vara ensam?

Alltså ska leta fram en hona till, men hur lång tid tar det tills hon tappar råttspråket?

Ladyinred
0

jag tycker personligen inte att det bör gå längre tid än en månad innan de får en kompis.

Rwawr
0

Men glömmer hon även om hon träffar pojkarna lite ibland?

(under uppsikt ofc, inga fler kullar här xD )

KickanW
0

#2: Det tar ungefär en halv sekund för en hane att para sig med en hona, man hinner inte blinka förrän det är över. Så att låta din hona träffa hanar är i stort sett som att para henne.

Rwawr
0

aha.. ajjdå..

Ladyinred
0

som jag har fattat det så tar det väldigt olik lång tid för hur lång tid de tar innan de inte fungerar med andra råttor längre. endel kan varit ensamma så länge som ett år medan det räcker med några månader för andra. det finns ingen tydlig tidsgräns som man kan gå efter.

Rwawr
0

okej, då får jag snabba mig ändå :)

wintermynta
0

Jag vet att det kommer säljas råttbebisar på Stora Vår utställningen.
Däremot vet jag inte om kön på bebisarna men det kan vara värt att kolla upp. Ett tips är att komma tidigt på morgon då dom flesta är sålda redan vid lunch.
Utställningen är i folkets hus i Kallhäll (Järfälla)

Rwawr
0

tack så mycket :D