Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 523 ggr
xLillaMy
0

Färg, teckningar, förvirring :s

Jag kollar på färegr som en toka men är endå förvirrad.
Här kommer lite frågor jag har angående färg och teckningar, hoppas dte är okej.

- Vad är skillnaden på amerikansk, europeisk och varigated berkshre? :s
Jag är totalförvirrad där och vet i fan vad min än…

- är "self" ett ord för ''enfärgad''? oO

- Varfför finns dte så många färger som heter nått med augito? Vad betydre detta?

- Hittade färger som Mock Mink, Platinium, Apricot augito, Coffe och annat konstigt grejs någonstans men har inte sett till dessa här på RIF, vad beror detta på?

- Vad är skillnad på rex och dubbelrex?

- Vad är en ''fuzz''

ehehe, jaa, om nån kan hjälpa mig att reda uit mina funderingar så vore det väldigt snällt (a'

hus-musen
0

en ambk (american berkshire) har en helt annan teckning ärn eubk (erupean berkshire) en bra ambk ska ha heltäckande vit mage och bläs har jag för mig, medans eubk ska ha som en mindre vit yta över hela magen och ev en pannfläck. en varigated har en ojämn teckning. kolla länken länken här och den här med bilder så kanske du förstår=) är lite för trött för att kunna förklara tydligt=)

self är enfärgad och då ska den vara otecknad.

agouti antar jag att du menar? agouti är "viltfärgen" alltså den färg som vilda råttor har. den är rödbrun om den är bra=) sen kan en råtta vara blue agouti, vilket innebär att den har blått i färgen ungefär=)

Det är rättså ovanliga färger så de är därför du inte sett dem.

En rex har krullig päls, lite som ett får, en dubbelrex är mer eller mindre naken i omgångar. Båda har krulliga morrhår, ögonfransar och päls.

en fuzz har lite fjunig päls, kan vara naken med.. de har ofta stora problem med tänderna och deras lever är inte bra.

Qui dormit, non peccat