Ny hona (:
Va på Bromma zoo och såg en så otroligt söt liten tjej så jag kunde inte låta bli att ta med mig henne hem!
Jag vet att det inte är bra att köpa djur från djuraffären, men hon va så mysig och är så söt (:
Vad tycker ni hon ska heta, & vad har lilltjejen för färg?
Hon är Grå/vit med lite bruna strån i nacken och vita strån i det gråa och bara älskar hennes teckning i ansiktet <3
Och hon är inte alls rädd och ska lukta och komma upp och krypa runt och kolla överallt (:
(:

läcker liten sak :P
*varför måste alltid zooaffärer ha så oemåtståndliga råttor*
You can't spell Bitchy without Itchy
Skulle behöva en bättre bild på pälsen för att säga färg men teckningen är mest troligt striped roan.
Och namnförslag… Pixie, Duffy ect :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Går hon bra ihop med dom andra råttorna då? 
Jätte söt!
#2 Jo, dom hade en supersöt ljust biege (gissar på fawn/silverfawn vad jag sett på kort men e inte 100) hodded med röda ögon =P
Så otroligt söta, men kunde inte motstå denna lilla go ungen <3
#3 Eftersom vi nyss kom hem med henne vill jag inte störa henne så mkt, men ska ta lite fler kort imorgon när det är bättre ljus och så med =)
#4 Jag e faktikst inte hemma hos mej, utan är på minisemester i stockholm, så hon nor ensam i en lite mindre bur tills vi ska hem om ett par dagar :) Men mina två damer hemma hade inga som helst problem att möta varandra så hoppas iaf att det inte kommer bli några problem :)
Tack för sötkommentarerna ^^
#5 Jaha okej 

Hmm namn, döp henne efter hur hon är eller nåt=) Är dålig på namn, så jag väljer mina namn efter råttans temperament, färg eller liknande=)
Ser inte om hon är en agouti eller black på bilden men jag tror hon är husky roan iaf=)
Qui dormit, non peccat
Hihi, ett EXTREMT opassande namn e chili 
men sitter och försöker äta dom starkaste chilinötterna jag någonsin smakat, men grymt goda e dom tills man svalt allt och det börjas brännas son S**AN
men vad tror ni? Dom flesta av mina djur utom 2 har namn som har ngt relaterat till en Animé lr Manga serie jag sett/följer men nu börjar det bli brist på namn (:
Nu ligger hon och sover i buren brevid mej <3

Ser ut att vara en agouti striped roan från vad jag kan se, men skulle vilja ha en lusare å bättre bild för att vara säker :) ..

hon kan vara en ambk oxo…men bara tiden kan avgöra det :P
vänta och se om hon bleks eller ej
Den bruna färgen i nacken och ner på sidorna som man ser på bild i inlägg #0 Är bara i och runt nacken, sen är hon gråaktig resten av kroppen :)
Men jag ska ta nya kort imorgon i dags ljus så ni kan få se (:

Okej :) va bra :)
Itchy, ambk med bläs är verkligen inte jättevanligt i sverige.
Hon är dessutom från en djuraffär som vi redan vet är inriktade på roans. Hon är redan blekt så där har vi ytterligare en anledning till att du har fel i frågan. Sen går färgen inte tillräckligt långt ner på sidorna för att vara ambk.
Sluta försöka göra råttorna till mer än dom redan är. Dom är redan förträffliga och underbara djur.
Udda färger och teckningar är just det, udda.
Om det bruna som fick mig att fundera bara är putsfläckar eller liknande så är hon en svart striped roan.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

"Sluta försöka göra råttorna till mer än dom redan är. Dom är redan förträffliga och underbara djur"
vad menar du med detta ???
jag har sett flera ambk med bläs i sverige…
och jag sa aldrig att hon var det, men att hon kanske kunde vara det
och jag läste aldrig att hon redan hade blekts
Bulma eller chi - chi
från dragon ball ;)
Men alltså, är den inte alldeles för mycket tecknad för att vara striped? Jag skulle absolut säga husky.
#13 o #14 Kan ju prata mer imorgon om vad hon är för färg när jag lyckats fått till bra bilder på henne :)
#15 Tror faktiskt hon ska få hete Tochumari efter en störtskön mus ur Mangan och Animen Kenichi: historys strongest dicipline..
Fast det är en kille så byter ut u till i islutet så det ska låta mej tjejaktikgt=)
Lite kort från wikipedia om musen namnet kommer från:
"A mouse (who has unique abilities), later named Tochumaru, is frequently in her company. Shigure usually plays with Honoka and Apachai, and often beats Kensei Ma for harassing her. Tochumaru is able to defeat cats (and later even armed mercenaries) with ease. It is also known for stealing food from others, which Apachai is often blamed for."
Diggar den musen till max, och tycker deras personligheter passar ganska bra för hon är en riktig godisgris och verklige SKA lete egenom händerna grundligt efter något ätbart =)
hehe:) vad söt, på första bilden ser hon ut som en liten mus:)^^
Min blogg: SweGizmo.se
Jag tycker hon ser ut som en liten Anna Greta ! :)
enligt bild nr 2 så är hon en självklar huskey och inte striped.

Ja på bild två är hon en husky så jag håller med dig=)
Qui dormit, non peccat
Jag tror nog hon är agouti men hunnit blekas så mycket.
Agouti husky roan.
Nu vart det inte några mer bilder så ni får nöja er med dom..
Om någon kan så får ni gärna lägga in dom i inläggen (:
Augoti husky roan. Man ser tydligt att hon blekts redan i ansiktet så ambk är helt uteslutet. Dessutom så är hon blekt även på kroppen så där är ytterligare en anledning att ambk är uteslutet.
Okej, Tack för hjälpen med färgen :)

guuud vilken söt råtta :]
#36 Hon Tackar så mkt :)
Jätte söt är hon :D
#38 hihi, tack :)

Håller med föregående skrivare :) hon e Agouti husky roan :).. Jättefin flicka :D
#40 Visst e hon :)
Hon är supermysig med, ska komma upp och slicka en på läpparna och va och nosa överallt :) Har stoppat upp nosen både i näsan och i örat när hon sprungit runt på en 

Men gud!! Hon liknar så min Noja! =)=) Min Noja är också en "zooråtta" men hade helt klart privat uppfödare för hon var SÅ tam redan från dag ett. Hon är också slickig och gosig av sig. =)=) Åh… nu saknar jag min Noja… måste få gå hem från jobbet snart….
Hihi jo, hon är inte blyg för fem öre, och nästan hela tiden så ska hon komma upp och slicka en på läpparna :P
Värsta hångel råttan juhe