Burar med metallbotten?
I natt har våra söta små råttor gnagt ett enormt stort hål i plastbotten på sin bur och rymt.
Som tur var så kom de in i sovrummet och kunde fångas snabbt och inga katter hade hunnit äta upp dem.
Nu undrar jag vilka burmodeller det finns som har metallbottnar istället för plast?!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vill du inte köpa en helt ny bur kan du säkert ta med den gamla bottnen, gå till en plåtslagare, och beställa en likadan men i plåt annars :)

#1 Jag vill gärna köpa en ny eller beggad större bur/voljär. Just idag har vi inga pengar alls så sambon håller på att lite akut få tag i en plåtbit som han kan bocka till och göra en botten av.
Just för stunden så sitter rymmarna instängda i en katttransportbur som de givetvis försöker gnaga sig ut från.
_**/Mvh Anne
har du en vanlig bur eller en på ben? har du en vanlig galleröverdel så gå och köp en bit plastdul och ställ gallret på en sån. plasten skyddar golvet och råttorna rymmer inte igen.

#3 tack för tipset, jag har en vanlig galleröverdel, inga ben eller liknande.
I värsta fall så får jag tillfälligt ta plast underdelen till hunburen att ställa burgallret på, men jag litar inte på att råttrackarna lyckas lyfta på burgallret så då blir det att sätta fast med buntband
_**/Mvh Anne
lägg nåt tungt på den bara…..

Ja som nödlösning funkar de ju med att ställa buren på en metallplatta och sen lägga en sten eller nått ovanpå!
De flesta fågelvoljärer har metallskiva ibotten annars om du ska köpa en ny/begagnad bur=)
Qui dormit, non peccat