lånat världssöta damer!! :D
Från idag tills på söndag har jag fått låna 2 av KickanWs råttor! :D*överlycklig!:D* det är världens sötaste gullråttor!!! ^^ dom heter Skogsrå och Valkyria och är dubbelrex :D jag ska fråga kickan om jag får ta bilder på dom och visa så får ni se hur söta dom är!! :D
(har ingen aning vilken grupp den här tråden skulle vara i :S :P)
Vad skojj! :D

kul:D hoppas det går bra.

#1 & #2 jaa! :D :D :D
Hoppas verkligen att det kommer gå bra..

Åh! Dom är underbara ju!
Säger som alla andra, hoppas det går toppen med dom! :)

Det är klart du får ta bilder av dem, då blir bara matte glad! :)

#7 å vad kul! :D då ska jag knäppa några på dom! ^^

Naww dom är ju bara för söta..

#13 jaaa!!!!! 
Just, jag glömde ju att berätta hur man lättast ser skillnad på dem! Skogsrå har mest vitt på svanstippen medan Valkyria knappt har något vitt alls där.
Jättesöta bilder för övrigt, det känns bra att se att de har det så fint!

Åh va fina dem är :D
Ååh men gud vilka snuttar :D Sjukt söta!
Mvh Nathalie

#15 haha, aa men det visste jag :P för lovisa sa de ^^ men när man inte ser svansen och ryggen så är det svårt att se skillnad tycker jag :P skogsrå har lite mer hår typ vid nacke/rygg :)
#16 & #17 jaa, visst är dom!!!! ^^ <3
(en bild från idag :) dom ligger och sover/vilar efter frukosten ^^ dom vart nyfikna och tittade upp :P) dom ää sååå himlans söta!! skogsrå skulle absolut ut ur buren när jag skulle byta vatten mm. när luckan var öppen!! haha^^ den busan! hon fick komma ut och sitta på min axel, och hon nosar en i örat och det kittlas jätte mycket haha xD

valkyria vill stoppa fingret i munnen hela tiden! xD

Dom är underbara, och grymt sociala! :) Och söta! Du har knäppt fina bilder på dom

hihi aa!!^^ tack! :) visst bor du också i haga? :P
Åh så söta! 

#22 hihi mm! ^^
fasst idag ska jag lämna tillbaka dom :'( så idag så ska jag titta och hålla på med dom jättemycket!! haha i förrgår och igår satt jag och tittade på dom och höll på med dom, och man kan inte sluta skratta för dom hittar på så lustiga saker xD igår natt/kväll när jag skulle sova så vaknade jag av att en av dom höll på riva sönder tiningspapper som jag har rivit sönder till dom så dom kan bädda med ^^ och så när dom står på botten av buren så helt plötsligt när man står med ansiktet ganska nära så hoppar dom upp ett jätteskutt upp på gallret mot en! xD haha! jag är aldrig bredd på de så jag blir lika rädd varje gång! XD.
dom är så j*vla söta!! jag kommerr sakna dom hur mycket som helst!!!!
på bilden sitter valkyria på min axel ^^ hon är ju för underbar!!! <'3
(bilden är hur suddig som helst!!) (det är typ bara valkyria som vill bli fotad!!^^ skogsrå rör sig precis när jag knäpper så jag får ingen bra bild på henne ^^)

Hihi, söta bilder du tagit ^^ Jag har inte följt med tråden så mycket, så får jag fråga varför du lånade råttor? Är det för att prova hur det är eller är det nåt med föräldrarna? :) Isf, har ni kommit fram ifall du ska få råttor nu? :D
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

det var ju mest för att testa hur det var och hur det gick med våran hund mm. ;) och för att mamma och pappa är rädda :P men vet ni!!???? haha! nyss hade jag och min syrra råttorna lösa i badrummet och så kom pappa in och då rusade skogsrå upp för hans byxben och upp på axeln^^ haha pappa tyckte det var roligt :P hon nosade han i nacken och i örat så han började skratta xD haha!!!^^
men det är ju de där med min hund.. :/ hon blir ganska stressad och så ligger hon utanför mitt rum och piper.. och första natten så vaknade hon och började pipa och ville upp flera gånger.. men inatt var hon lungnare och hon vaknade inte eller så.. men mamma och pappa tror jag inte tycker det är så bra att hon blir så stressad (och det tycker inte jag heller) och det är ju synd om henne om hon alltid måste vara stressad och spänd för att det finns råttor i mitt rum.. :/
men jag kanske skaffar råttor efter sommaren isåfall.. :)
men om tex. kickan eller nån annan vill ha råttpassning så ställer jag gjärna upp!!! :D jag älskar råttor!! <3<3
haha min syrra är också lite rädd för råttor och vi hade ju dom lösa och då kom skogsrå och klättra upp på henne när hon ropade på henne och så la sig skogsrå på hennes axel och min syrra klappade henne och så började hon knastra och höll på somna hela tiden! och så slickade skogsrå på hennes kind! såå gulligt!!^^ <3 nu är inte min syrra rädd för råttor iallafall!! :P (bilder kommer snart ;) )

#26 Jag tror att hunden kommer att sluta stressa upp sig över råttorna när hon vant sig. NÄr hon liger sådär vid dörren och piper så skicka iväg henne. Låt henne inte träffa råttorna förrän hon är helt lugn och struntar i att de är på ditt rum!
Qui dormit, non peccat

#27 ja de tror jag med!.. men inte mamma och pappa.. :(
när jag skickar iväg henne så går hon bara till ett annat ställe och piper.. :/ och när jag lägger henne ner och masserar henne blir hon lugn men så fort jag slutar så går hon bara till samma ställe och piper.. men efter ett tag slutar hon pipa och bara ligger framför dörren.. hon är väldigt lydig mm. men hon kan inte sluta pipa på komando xD men om man säger stanna så gör hon de (fasst piper :P) men hon blir lungnare och lungnare hela tiden.. men mamma och pappa är helt hopplösa!!!!!
xD
#18 Åh, den där bilden är ju bara för söt :D Helt underbart gulliga små damer :D
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

hihi tack alla!! ^^ haha lillsixten är ju fööör söt!! ^^ &&& elvis!! ;O :D
vill du kanske passa han från 27 juli till i början på augusti? vi ska på semester då :)