Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 775 ggr
Morgula
0

är det vandligt....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är det vandligt att råttor ganager på galret i sin bur när man sätter in dom?

är det någon slags protest över att dom inte vill vara iburen???

silverorm
0

Ja, det kan man säga..de har tråkigt helt enkelt! Vill hellre vara med sin skojiga matte el husse! Flört Prova att ge dem något gott att äta när du sätter in dem, så de förknippar det med något trevlig! O så förståss en massa div hyllor o hängmattor i buren så de kan klättra o mysa på olika nivåer. Du kan även sätta in björkgrenar el äpplegrenar till dem, så har de något att pyssla med. Leksaker till katter kan man oxå ge dem att leka med, mycket omtyckt!Glad

Ladyinred
0

nix, det är inte ett önskat beteende. jag har haft en gallergnagare för en massa år sedan och jag lärde henne det beteendet av misstag. jag tog ut henne när hon började gnaga och då lärde hon sig att hon fick komma ut om hon gnagde så då blev det bara ännu värre :(

Morgula
0

oky tack får era svar :)

jag ska tästa att sätta in grennar och göra olika plan iburen :)

tack igen :)

fiffiluren
0

jag hade en husmus som gnagde på gallret så fort han såg en, han älskade att vara utanför buren och krypa innanför tröjan :) Och han hade ändå en massa kul grejer i buren, men han tyckte att det var roligare utanför… Saknar honom, han dog förra hösten (07).

Det var ganska irriterande när han satt och gnagde på gallret men jag kan tänka mig att det låter ännu mer när en råtta sitter och gnager

Ladyinred
0

har haft en vild mus i bur????

MangoMelon
0

#5 undrade precis på samma.. :/

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Bim
0

Hon kanske menar en vanlig tammus..

MangoMelon
0

Är det inte ganska stor skillnad på tammus och husmus då? :)

Bim
0

Joo, emn hon aksnek inte vet det… ;) Eller jag vet inte :P Men jag har lite svårt att tro att en vild mus skulle vilja krypa in under tröjan och sånt..

MangoMelon
0

Beror väl på hur tam man får den, och hur ung den är när man fångar den :p

Falurven
0

Ingen av mina råttor har någonsin gnagt på galler :o Och det hoppas jag verligen inte dom skulle börja göra heller ><

Mvh Nathalie

MangoMelon
0

Jag hade en unge här hemma ett tag som gnagde på gallret så fort han blev uttråkad.. Om brorsan inte ville leka, om maten var tillfälligt slut, om han inte orkade sova osv. Det beteende växte bort som tur, men ack vad störande det var när man skulle sova -.-

fiffiluren
0

vad jag menar är att mus låter så tråkigt så jag kallar tammöss för husmöss, förlåt för missförståndet Skäms