Sätta fast lock som hyllplan.
Hur sätter man fast lock som man ska ha som hyllplan? Har funderat på det men inte kommit på hur! 
ha ltie fantasi ^^ nu vet jag inte precis hur dina lock ser ut, men t.ex. kan du göra hål i kanterna och sätta fast snören som du knyter i gallret. :)
okej. :D men, locket räcker ju inte hela vägen till andra änden av buren, så det blir väl inte så stadigt?
jaha, ja då vet jag inte hur du ska göra :p jag trodde att det var hela vägen =) om du har fågelsittpinnar (följer med alla fågelburar t.ex.) så kan du ju ha såna under + att du sätter fast med snören, så blir det nog stabilt!
okej. :D
Buntband! Bra till det mesta ^^
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
jepp, buntband är ett måste som råttägare! ;)
#6 jag har en stor tub med alla möjliga olika färger, tjocklekar och längder :D De är bra till allt!
Vad är buntband? :P

#8 Fråga din pappa eller mamma så kan de visa dig=) Här hemma kallar vi dem för strippor! De är en lång plastbit med små ribbor på liksom, som man drar ihop=)
Qui dormit, non peccat
Buntband fungerar så länge man inte har en råtta som kommit på idén med att bita av dem. (När denne dessutom befinner sig på hyllan.) Jag har satt fast mina hyllor med najtråd.
okej :D Jag tror jag vet nu vad det är ;)
vad är najtråd? xD

#11 ståltråd.
Qui dormit, non peccat
#9 Här kallar vi dem för nåt annat istället :p fast jag tror inte jag får skriva ner det ordet här x)
hehehe okej.
#13 Kattstrypare kanske? (Var bara tvungen att fråga
)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Till min bur följde det med ett råtthjul, jag tog isär det och använda hållaren till att hålla uppe hyllplanet :)
#2 Det går att göra en "kedja" av buntband som man kan använda som snöre i det hörn som inte ligger mot någon av "väggarna" i buren. :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus