Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 576 ggr
zyrix
0

Göra rent gallret på buren?

Som topic lyder.

Finns det något bra medel som man kan göra rent bur gallret med? Jag har Skrubbat det massor med gånger men jag blir inte nöjd. Dom små liven springer ganska mycket på buren och kissar.

//zyrix

Itchy
0

klorrengöring eller Jif ????

You can't spell Bitchy without Itchy

MalinMalin
0

Citronsyra är både himla vänligt och väldigt effektivt.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

[kalelo]
0

Jag skrubbar med babyträttservetter, dvs våtserveter som man köper i affären, de används oftast till barnrumpor ju Flört

Itchy
0

#2 och det luktar gott efteråt ^^

zyrix
0

Jif har jag hemma.

Kan man använda ungsrengöring och man sköljer ordetligt efteråt?

Itchy
0

jag skulle inte använda ugnsrengöring…

*men det är bara jag*

zoolatri
0

Jag kör Grumme grönsåpa, funkar bra:) Det luktar gott, och är dessutom miljövänligt.

Lancia
0

En av mina råttor blir helt vild av gränsåpa och gör att för att få tag i det och slicka det i sig, inte så himla bra kanske. Men sen är han den enda av åtta råttor hos mig som gillar grönsåpan så det är nog inte så vanligt :P

Och nej, just pga mongoråttan så använder jag inte grönsåpa längre, så oroa er inte. :>

[Aremea]
0

Gallerrengöring= Svinto, tid och tålamod…

[GlittriGris]
0

finns nån grej på djurmagazinet som heter piss off, verkar bra, annars så anväder jag bara vatten o tvål

myismyname
0

#9 Hur funkar det med svinto på de galler som är lackade eller gummerade (eller vad man då ska kalla det. någon form av "gummilack")? Blir det inte repor?

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

sockerrattan
0

brukar ställa in burarna i duschen

Mia//

MangoMelon
0

Jag har samma problem.. Tycker att det inte blir bra vad än jag gör. Visst, en gång i veckan kör jag in burarna i duschen och tvättar av dem med hett vatten, men det är så klumpigt och tungt så jag skulle vilja ha nåt som man kan putsa av gallret med på kvällarna innan man ger mat typ. Piss Off, det har vi i våra djuraffärer med, kan det fungera, eller används det bara i förebyggande syfte till hundar och katter ?

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

hus-musen
0

piss off tar bort lukt mest men även lättare fläckar på textiler. här är en länk till ett rättså bra medel, men parfymfritt är bäst.

Qui dormit, non peccat