Få bort kisslukt
Nu har jag tvättat råttornas fleecefiktar tre gånger på raken och de luktar endå kiss. Känns inte så trevligt att hänga upp skitig tvätt som endå är nytvättad. Hur sjutton får jag det rent? De är ju hela och så så det känns lite trist att eventuellt behöva slänga så mycket tyg…

Jag brukar tvätta mitt fleece i 60 grader med Lidls billiga pulvertvättmedel, o ha Comfort som sköljmedel. Om man kör in näsan ordentligt o luktar så är det inte 100% luktfritt, men näst intill.
Nåt annat tips har jag tyvärr inte
jag har bara tvättat dom i 40 grader, var lite rädd att de skulle smälta eller nåt annars. kanske är det jag gör fel, får väl ta och införskaffa ett sköljmedel med. Använder inte sånt annars.

Jag brukar också tvätta fleecetyget i 60 grader, utan sköljmedel dock. Tror att det brukar funka att tvätta i alla fall en tio gånger. Sen beror säkert resultatet lite på hur kissiga tygerna är när man tvättar. Jag har ju bara två råttor vilket innebär att det inte blir så mycket kiss…
Jag har 5 hanar som sover i filtarna men jag byter ut dom med 4-6 dagars mellanrum ungefär så allt för hårt nerkissade borde de inte bli…
Prova med ättika, det neutraliserar de flesta lukter!
ska jag blötlägga i ättiksvatten eller hur menar du?

fleece kan tvättas i 60 grader=) använder inte sköljmedel heller..
ättika som silverorm sa neutraliserar, annars kan du lägga fleecen i klorin o sen tvätta den så allt klorin försvinner! tyvärr funkar de bara ett par gånger sen blir fleecen äclkig oavsett hur mycket man tvättar!
Qui dormit, non peccat
jag har ju haft dom här filtarna i nån månad nu så de kanske e dags att kasta dom:(
Hej! vet att denna tråd är gammal, men jag undrar bara om det alltså är ok att tvätta råttornas hängmattor och liknande med sköljmedel? de mår inte dåligt av det eller så?
#9 Mina råttor hälsar att det är helt ok även om det resulterar i att dom luktar lite… fjolligt när dom har legat i dom :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#9 Oparfymerat så är de inga problem iaf=)
Qui dormit, non peccat