Det gulligaste din rådis har gjort :D
hmm…. det är nog att hon tog så bra hand om sina bebisar så bra, och sen så är det så gulligt när man lägger henne på rygg och kitlar på magen hon e bara så söt ba mamma mamma snälla sluta det kitlas
tänkte nyss starta en sådan tråd :P
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
#2 aw vad sött :')

Jag har ingen bild på det men jag tycker det är så sjukt gulligt när man kommer hem och alla råttorna står tryckta mot gallret och bara väntar på att få komma ut och när man går fram och tillbaka förbi buren så kutar dom med efter gallret :D
Ingen aning, tycker allting de gör är förbaskat gulligt. Förutom Isme som rivit sönder tapeten på två ställen men men ^^.
Annars är väl när de ligger i hängmattan och tunneln och följer varje steg och rörelse jag gör. Jag tror de psykar mig och försöker få mig att släppa ut dom :P

#5 åhh så söt! :)
#2 och #5 gud va gulligt
sessan är oemotståndlig och man känner sig taskig om man inte tar upp henne
Det mest gulliga ja har varit med om var när killen & jag hade gått hem till en gemensam vän,
& hon ville att jag skulle hålla i en hona(rexad,beige,knubbig).
Det gick bara nån minut, så hade hon krupit ner mellan mina bröst, & låg & nästan sov, sen när hon skulle upp mot mina axlar, så pussar hon mig på näsan
(bilden är på Minime, en av våra)

Nått av det gulligaste - och tokigaste var idag x)
Jag och en vän satt och åt tacochips, och för att råttorna inte skulle känna sig utanför fick de lite moröttstavar ( var rädd att chipsen skulle vara för salta..)
Plötsligt kryper Nalle upp på mig och jag tänker lite förvånat att ojdå, kanske börjar han bli lite keligare?
Men icke!
Snabb som en .. råtta? xD Grabbar han tag i en chipsbit jag tappat och springer iväg, när vi sedan försöker fånga honom springer han bara bort från oss x)
Så himmla gulligt tyckte jag det var <3
En annan sak var när jag vaknade idag morse och upptäckte att både Nalle och Totte låg ihopkurade tsm och sov på min vante ^^
En riktigt rolig grej var när burluckan till hanburen var öppen. Puff springer alltid runt och släpar in prylar i buren. Vet inte hur många gånger han stulit bindor/tamponger och till och med tomma p-pillerkartor xD
Men den här gången var det en toarulle som verkade vääldigt spännande. Han slet tag i ena änden och sprang iväg med den. Rullen ramlade ner på golvet, och den närmsta halvtimmen ägnade Puff åt att långsamt men säkert dra in meter efter meter med toapapper in i buren. När rullen väl var slut försökte han dra upp själva "rullen" också. Men eftersom den är så tung så åkte den ner lika fort som han dragit i pappret. Såg lite kul ut, men han lyckades faktiskt slita upp den efter några minuter. Men GUD vad vi skrattade xDD
Mvh Nathalie
sånt där är har nöjesstatus till tusen, gång på gång på gång :)
Ragnhuld, gulligt nog, gör en småfånig sak himla ofta.
När hon hör att nån pratar, så hoppar hon upp på översta delen av buren (ensamboende), & står o glor som ett spökdjur, & vaggar huvudet framotillbaka X)
vänster höger vänster höger
Naaw vilka gulliga bilder!
Min Grusa(rip)brukade sitta på min axel när jag åt o om hon tyckte det jag tuggade på verkade supergott så tog hon tag i min läpp m sina tassar o bände upp min mun för att kolla om det var nåt att ha, ofta tog hon nåt oxå
.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Lille Sammy snor popcorn.. han är helt galen i det! Går inte o ha honom uppe i sängen om man har en skål med popcorn tillgänglig, då är han snabb som tusan och snor åt sig popcorn och sen skuttar han i rejsfart därifrån xP

#18-21 vilka söta bilder! påminner om Grusa…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Bland det gulligaste som finns är när man fått ett litet bitmärke i pannan för att ens råtta försökt pussats med en men inte hittat åt munnen å blivit frustrerad ;-D eller dom söta små rivmärkena man kan få på axeln- som verkligen är format efter de små tassarna! Det är vardaglig gullighet :o)
annars,, hmm.. en gullig sak är väl Naken som jag hade förut, han brukade sova med mig varje natt. Gammal och trött som han var så var det praktiskt taget enda sättet att få umgås med honom..
Så en natt vaknade jag av att det gjorde ont i ryggen, trött och nyvaken som jag var så tog det ett tag innan jag förstod vad det var som gjorde ont- men då jag kände Nakens tassar mot min rygg, pressandes hårt mot mig.. så förstod jag att; Naken låg i sängen mellan mig och väggen och när jag i sömnen höll på trycka in honom mot väggen å han själv var för trött för att flytta på sig- så bet han mig lite lätt i ryggen "HÖRRU- FLYTTA PÅ DIG!" för att sedan sätta upp sina söta små framtassar och spjärna imot så han inte skulle bli mos hihi.
Jag blev så rörd att det rann tårar.. saknar den råttan så jag tror att jag ska avlida ibland
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Naw vad gulliga råttor ni verkar ha. :3

jaa guu vad guulliigaa små sötisar alla har!! ^^ :D

När jag börja med råttor hade jag två r8bröder som hettte Turbo och Charlie.
Hade läst att man kunde ge dom kattleksaker så jag köpte en sån där liten mus och la in i buren. Charlie blev helt överlycklig i tron att det var en riktig bebis. Han tog ett försiktigt tag om musen och lyfte in honom i hängmattan och började putsa honom. Då kom brorsan Turbo och sliter tag i musen, sliter den i stycken så det bara yr. Stackars Charlie sitter helt chockad i hängmattan och bara tittar. Han vet inte va han ska göra så där sitter han , tittar på det som är kvar av stackars musen, hans bebis. Sen tittar han på mig med stora ögon och jag riktigt såg i hans blick hur förstörd han var så jag fick ta ut honom och trösta han. Turbo däremot var överlycklig över sin nya (kortvariga) leksak.
Jag tycker mina råttor e gulliga hela tiden, på sina egna små vis <3
Fast två saker som satt spår var när Edward sprang omkring i sängen här om dagen, medans jag låg och läste. Plötsligt hör jag hur nån piper och tittar ner och ser edward hålla ett krampaktigt tag om hörnet på täcket som hänger en bit ovanför golvet o han vågar inte släppa taget. Han tittar på mig för att be om hjälp o när jag plockar upp honom springer han med full fart in i min tröja och läggre sig där o knastrar <3 killen e inte ens 3 månader än.
Igår satt vi i bilen på väg hem från sverigeresan och jag satt med min nya kille i famnen. Trots att jag är helt ny människa för honom låg han i mina händer o bara sov. Hela vägen :) han vaknade mellan varven för att pejla läget men bestämde sig varje gång för att fortsätta sova. När vi var framme och jag skulle lägga in honom i transportboxen såg han på mig med en min som sade "jisses, kan man inte få sova ifred heller?" Helt underbar e han! <3
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

hahahaha GUUU vad underbara råttor är!!!!! ^^<3<3<3<3
så underbara historier.. man blir helt förälskad såna där gånger när dom liksom ber om ens hjälp eller bara är sådär otroligt lugna å bara sover i ens hand, trots att man nyss intorucerat sig själv för råttan.. en del individer är helt otroliga!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#29 Caramell o Edward är precis såna individer man bara förälskar sig i. Och karkki hade jag kännt i en dag och han litade så mycket på mig att han sov i mina händer ^^
Jag måste bara lägga in en nyhet som är riktad till alla här :D
Igår fick min äldsta hona ungar! vet inte hur många knatar det är, men när dom syns & vi får fläka på alla sönderrivna pappersbitar, så kommer det foton! Det är säkert en 6st eller fler :D
(om alla överlever, vilket vi håller tummarna på)
De blir en salig blandning skulle ja tippa på, för mamman(Sorken) är rexhårig,dumboörad med self täckning(beige&vit).
Pappan(Minime) är släthårig,dumboörad med self täckning(gråbrun&vit)
(på bilden: Sorken på högern, Berta vänstern & Minime hack i hälen på dom :P)

Guu va söta alla råttor är ;D
En dag innan jag skulle gå till skolan så fixade jag iordning råttburen så att den var nystädad, när jag kom hem från skolan så gick jag inn i mitt sovrun och kollade in i råttburen då hade mina 2 råttor förstört precis allting eller inte förstört med haft ner alla husen från hyllplanen förutom ett, kissat ner hela hängmattan som var nytvättad och rivit upp tidningspapper som jag har i botten av buren och rivit sönder det och burit upp det i det enda huset som var kvar på hyllplanet. toaletten var uppåner och all sand hade då runnit ut och kissat i matskålen och det var bajs i matskålen också. När jag såg att de gjord det så gick jag fram och kollade in i huset som stod kvar på det översta hyllplanet. Då låg de där inne fullt med massa tidnignspapper omkring sig. Det såg ut som att ingenting hade hänt och bara tittade på mig med sina trötta ögon.
det tycker jag är gulligt:) men råttor gör gulliga grejer "nästan"helatiden.
(bild på saga när hon kikar ut ur huset. lite suddig bild)
Self är ingen teckning utan betyder snarare att råttan inte har någon teckning alls :) Färgen agouti är dock lite ljusare på magen, så det ser ungefär ut som om den är tecknad. Om din beiga råtta har vit mage har den antagligen någon teckning, eubk eller ambk kanske?
Brukade alltid sova med en råtta jag hade förut, lilla Diva. Alltid lika mysig, brukade krypa ner under täcket och putsa magen på mig den lilla skruttan och fick hon nån gång inte sova i sängen var hon sååå förbannad :P
Hur som helst, man kunde vakna med henne på diverse olika ställen. En gång låg hon bredvid kudden, fortfarande sovande. Plötsligt attackerade hon något i tomma luften och började äta på sitt "byte" - tills hon vaknade och såg mäkta förvirrad ut när maten var borta ^^
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Min Ben låg för igår i min luva å sov medans jag städade rummet ^^
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Naaaaw.. flera av våra är luvdyrkare dom med :)
Men man får passa sig, ligger dom för länge där, blir de kluttar & kisslukt :S iaf för oss hehe

#26 Hahaha åååh jag skrattar högt här hemma. Kan inte sluta, hahaha
Medarbetare på fantasy.ifokus

idag fick jag syn på ngt väldigt gulligt/roligt
Devil hade helt sonika byggt sej ett jättefint bo i en av matskålarna och började sen jaga sin nu 3 månader gamla dotter Euphoria runt i buren tills hon fick tag på henne, hon tog sen och lyfte henne hela vägen till matskålen och lade henne där…
lilla Euphoria såg väldigt förvånad ut men studsade ut ur boet ett par sekudner senare och devil har inte gjort några nya försök sen dess :P
You can't spell Bitchy without Itchy
#40 haha, trodde Devil att hon blivit mamma igen eller? Att hon måste ta hand och Euphoria och sätta henne i boet :p
Mina rådisar ställer till med så mycket gulligt varje dag, så kommer inte ihåg allt :D

vet ej vad som flög i henne 
men hon tycker väl att hon fortfarande kan lägga snorungen i boet och hon stannar där snällt ^^
men det funkade inte riktigt
You can't spell Bitchy without Itchy
En kväll när jag var jätteledsen så öppnade jag buren, slog på tv:n och satte mig i soffan och började gråta. Luna och Maja sprang ut som vanligt och klättrade omkring ibland alla kuddar och körde sitt lilla race i soffan. Jag kollade på dem och det fick Luna syn på. Hon klättrade upp på min axel och satte sig och kollade mig rakt in i ögonen. Jag vred lite på huvudet och hon sträckte sig fram till mitt ansikte och bet mig jättefort och löst i läppen. Precis efter det hoppade hon ner på en kudde och tittade mig återigen i ögonen. "Sluta nu att vara ledsen - kom och BUSA istället!" och så sprang hon under kudden.
Eftersom det var så sött började jag ju bara störtböla istället men tillslut blev jag faktiskt gladare igen den kvällen. Älskar mina sötnosar!
Hmm… Svårt…
Typ i julas var jag redigt sjuk, hade gallstens anfall hela tiden å fick inte behålla mat eller något så jag SLAPP som en råtta om inte värre. Så skulle jag ta med mig mina råttor till min mamma så jag hade någon som hjälpte att hålla koll på dem och mig ddå jag fick panikattacker för jag spydde så mycket. Så jag väntade på att vi skulle åka ifrån min pappa och somnade så klart med råttorna ute. När jag vaknade låg båda två på huvudkudden bredvid mig. Å De fortsatte bara. Somnade i soffan hos mamma när hon satt med å hade koll på dem och mutade med russin. Då sov de båda två på soffryggen eller bakom mina knäveck och totall igga mossan med cashewnötter och vad hon nu kunde hitta på.
Just nu gör Ragamuffin något rätt söt. Tycker de e jätte roligt. Har en hängmatta i trä som dom verkligen gillar för båda får plats i den och den är lätt tvättad å så. Flyttade om i buren för at tag sedan så den gungar mycket lättare. De älskar han. Han sitter mitt i den osm en liten fluffif boll och sedan lutar sig mot ena sidan för å få den i gungning. Sedan sitter han där å knastrar tänder och ser jätte lycklig ut. Råttan tycker om att gunga!
Snarf där på är rätt rolig, han är fortfarande lite liten så han får precis plats i båda mina händer. Men som om han vill sitta där? Ne han sitter där en stund, tittar på mig framifrån sedan lägger han huvudet i profil som "Å du tror verkligen på de där?" och börjar sprattla. Jag tycker de e så söt för han gör de varje gång jag vill kela :P

jag tycker det är gulligt när alla mina fyra pojkar somnar på mig och bara ligger sådär som bara pojkar gör:)
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Det gulligaste min kille har gjort var när det kom nya bebisar.
Jag hade en annan kille med honom men han var jätte aggresiv och elak och bet så det blödde och Snoddas började tillslut att fräsa tillbaka så det blev stort blodbad.
Jag tog bort den andra råttan och snoddas verkade jätte lycklig och blev mycket närmre mig än innan.
Men sen skulle han få nya vänner och jag va så nervös över att han fått en taskig syn på andra råttor efter trakaserierna av lillen.
Så jag släpte darandes ihop dom på neutral mark och fem minuter senare låg dom och sov och snoddas putsade och pyslade och upplös mig om att det va HANS bebisar men att matte va bäst i hela världen som hämtade dom.
Jag har aldrig sett en råtta bli så lycklig som han blev man kunde nästan se tårarna i ögonen på honom :)
Numera tycker han dom är almänt jobbiga dock då han är en gammal man och dom buuuusiga men han sover nästan alltid med ena tassen om en av de små haha.
En annan rolig sak va när han va liten bebis och lekte med mammas cockerspaniel.
Han nöp henne lite lätt i tassen och hon skrek och gick och la sig i andra änden av soffan och snoddas efter och nöp igen och det kunde dom hållas med i timmtal, dumma hund att inte gå ner från soffan :D
aww era råttor låter verkligen urmysiga!
Jag har ett starkt minne från när min lilla Sipa var bebis. Hon älskade smycken!
Flera gånger kom jag på henne med att springa iväg med mina halsband, men det fanns ett smycke som hon var extra förtjust i och det var mitt mobil smycke som vanligt vis brukar sitta fast på min mobil. Det så så roligt ut när hon satt där i hyllan och proppade in en bit av smycket i munnen var av nästa sekund så drar hon ut det, och så kunde hon hålla på i säkert 5 minuter. xD
Bilden är på henne när hon höll på med mitt halsband.

#48 haha ^^ Min Ben brukar ta tag i mina piercingar som jag har på skrivbordet ibland.. han tar upp dom å biter på dom.. inte särskilt hygieniskt :P
å en gång när han satt på min axel så tog han tag i min näsring å drog xd det gjorde lite ont, han har gjort samma sak med ett örhänge, tar tag å drar
(Ben är den svarta på bilden)
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna