Råttvakt runt 20-27 juni
Hej alla råttälskare!
Detta inlägg kanske ligger i fel Grupp men jag tänkte att "Köp & Sälj" nog är stället man letar om man är sugen på att ta hand om nya råttisar :) Däremot är ingen till salu!
Jag har tre underbara råttflickor (Ronja, Stella och Kahlo) som är väldigt tama, sociala och charmiga. I sommar ska jag åka en vecka till Spanien och skulle därför behöva någon som tar hand om mina små älsklingar eftersom dom tyvärr inte kan följa med på resan. Jag har lite vänner som kan tänka sig att ställa upp (råttorna har ju charmat sönder allihopa) men det skulle kännas bättre att lämna bort dom till någon som verkligen är intresserad av råttor.
Jag åker den 20:e Juni och skulle helst åka bort med buren och flickorna någon/några dagar tidigare så att det inte blir så stressigt innan flyget går. Jag kommer hem den 27e och kan hämta råttorna dagen efter.
Jag ordnar självklart med transport men det är bra om du bor i Stockholmsområdet. Bur, mat, bottenströ, toalätt till toalådorna och all inredning medföljer. Jag kan även fixa infryst blötmat för hela veckan om det inte går att ge dom lite av er middag varje dag.
Flickorna är vana vid att vara ute flera timmar om dagen, sitta och mysa i knät eller på axeln, springa omkring och undersöka omgivningen och vara med där allt händer. Därför önskar jag att dom ska komma till någon som kan ta ut dom minst en timma varje dag.
Kanske är du en djurälskare som funderat länge på att skaffa råttor och vill känna på hur det är? Kanske har du haft råttor tidigare och saknar det men kan inte skaffa egna just nu? Kanske har du hanråttor och vill prova på att ha flickor? Eller så har du massor av råttor och vill ha ännu fler att pussa på en vecka :D
Om detta låter intressant får du gärna maila mig på emma_lucia87@hotmail.com och berätta lite mer om dig själv.
Vänliga hälsningar / Emma och tjejerna