Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 487 ggr
Mastoll
0

Hur ska jag göra?

Min råtthona Adela på 1 år har jätteont! Jag tror mig känna en knölaktig sak på vänster sida på buken långt ner mot rumpan.
Vi var hos vet i onsdags och jag hade inte känd den där knölen då. Vet kunde inte hitta något så vi röntgade för säkerhetens skull, men såg inget på röntgenbilderna. Hon fick i alla fall en injektion med smärtstillande.
Men hon mår inte bättre idag :(.
För att hon inte ska lida så mycket mer har jag tänkt på att avliva henne. Men nu är det så här att jag har en till råtta, Juni på 1 år. Hon kommer bli ensam.
Jag får skaffa 2 ungar till för pappa, eller en vuxen. Men dem kommer ju i så fall inte komma direkt, och då kommer Juni få vara ensam ett tag. Jag vet inte hur jag ska göra… :(

hus-musen
0

Om din råtta lider så är de bäst att avliva henne så snart som möjligt, den andra klarar sig ett tag om hon får mycket uppmärksamhet! Har du kollat upp om de finns några lediga ungar nånstans?

Qui dormit, non peccat

Mastoll
0

Okej, tack.
Jag har kollat runt lite, så jag ska ta kontakt med några. Jag hoppas verkligen på att jag får tag på någon/några passande råttor ganska snart, till Juni.