Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 1405 ggr
Absinthe
0

Hane önskas LÅNA

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Merva, kallad Melissa här hemma är en agouti eubk mm dumbo hona född den 9/2. Hon väger redan över 300g och är en fantastisk råtta med kanonfint häng. Hon går fin fint ihop med alla i flocken och är väldigt frammåt och vill ut, kela och upptäcka.

Hennes pappa är Hugo som är en russian blue agouti eubk dumbo på 650g. Finns även russian blue och siamese i släkten. Även import från holland. Många bakåt har blivit runt tre år gamla och vägt mellan 500-700g bland hanarna.
Hugo är flocksmart och kanonfint häng, finner sig i allt och är världens gosigaste.

Hennes mamma är Amaterasu som är en black ir dumbo rex på 380g. Finns mink, svart och agouti bakåt i släkten, råttor som blivit runt 2,5 år gamla och vägt mellan 300-550g.
Ama är en riktig mystjej, lugn och härlig på alla vis i flocken och går kanon med de andra råttorna.

Jag söker i första hand en dumbohane, dumbobärare går också bra. Dyker en kanontrevlig hane upp som varken är eller bär på dumbo så kan det gå bra. Finska linjer vore trevligt men inget tvång, han ska huvudsakligen vara kanon i flock, passande ålder och självklart vara frisk. Gärna en stor gosig sak med mycket häng som är totalt avslappnad när han blir lyft. Färg är jag inte allt för petig med, men gärna russian blue, blue, mink, beige eller chocolate. Reggad i SRS är ett stort plus och det ska finnas bra stam av friska långlivade individer.

Parningen är tänk att ske i Augusti någon gång, iaf i mitten av Augusti, då hon är över 6 månader gammal. Ungarna kommer reggas i SRS och jag önskar gärna att hanen finns i Skåne eller annan plats som lätt går att hämta upp honom ifrån.

Jag finns att nå här via PM, eller mejla mig på Absinthe86@hotmailcom, mer info om min uppfödning finns på www.freewebs.com/absinthrats

Absinthe
0

*putt*

sussa08
0

Aw, mina hanar är urgulliga, men de är varken ett år gamla än eller har känd bakgrund (bara ena föräldern) :( Tyvärr :(

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Magda
0

åååh! vilket gulligt huvud hon har lilla söt tjejjen!

Grodan
0

Så nyfis, skulle vilja se stamtavla/härstamning. Är du hundra på att Hugo är Russian Blue Agouti och inte Opal (Graphite Agouti)?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Absinthe
0

#4 Nope är inte alls 100% säker på Hugos stamfäders färger, han kommer ifrån Magda som hade hittat en som födde upp men hade inte alls koll på färger… De färger jag kan säga och utläsa från stamtavlan jag har på honom är endast russian blue och siamese, vissa har varit oklara men troligtvis agouti och russian blue agouti. Färgen är inte för mig det viktigaste utan tempramentet som är helt underbart och hans härliga häng och hans fina sätt i flocken. Han har otroligt tät och vacker päls och finner sig i precis allt.

Skulle du vilja att jag tog och klippte hårstrån från honom till dig och skickade upp till dig Grodan? =) Kan du kanske lättare se om han är russian blue agouti eller ej, då jag själv inte kan vara 100% säker på det.. =)

#3 Jo hon är jättefin.. ^^, Dock himla ful agoutifärg, men inte det som räknas för mig just nu heller så.. =)

#2 Naw, vad synd.. =)

Grodan
0

#5 pälsprov behövs ej… vill bara se stamtavlan o veta varifrån djuren i stammen kommer ifrån - om det är danska djur, tyska eller holländska eller finska eller…

Mimus
0

du ska para med en mink Linda ;)

Absinthe
0

Hugos regnummer är 0717/07 Grodan.. =)

Haha, vad Mimus önskar så mycket.. ;P Hjälp till att leta upp någon passande hane till mig då..^^,

Mimus
0

Jag letar :P

Grodan
0

#8 tack, jag ska telepatera till stamboksguden o se om han/hon kan faxa in stamtavlan i min lilla skalle Räcka ut tungan

Absinthe
0

Jaja Grodan, jag ska fotografera den till dig.. ;P
Skickar till dig sen när min skoldag är slut.. =)

Bra Mimus! Leta på leta på! ;P

Grodan
0

#11 Skrattande

Hur har det gått i sökandet?

sockerrattan
0

Jag har min  lilla Ester! Har ännu inte fått regpapperen på henne!

Hon är agoti eubk rex. En jättego tjej med mycket spring i benen. Vill alltid ut ur buren med vem som helst!

Mia//

sockerrattan
0

Srev på fel inlägg! Typiskt mig!

Mia//

Absinthe
0

Oj, ja letandet går knaggligt faktiskt. Har lite funderingar dock.. hemligt tills vidare.. ;)

sali
0

Vad menas med häng ?

Nicciz
0

#16 Häng är när råttan hänger avslappnat i sin ägares händer med baktassarna upplyfta mot kroppen.

Mer eller mindre bra bildexempel