Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 474 ggr
mizzive
0

Uppfödare kolla hit. :)

Nu har jag kollat runt på alla uppfödare länge och jag har ett problem. Jag kan inte bestämma mig!

Jag har haft råttor i sex år nu, jag jobbar dagligen med råttor och andra små djur. Har tre egna små damer och kommer ev. att ta hem ett par hanar från jobbet framöver.

Jag har två stora ombyggda garderober som burar. Råttorna får vara ute minst en timme varje kväll. De får samma mat som vi äter 1ggr/dag + fri tillgång på foderblandning. Innehållande: x-tra care vital (spec för råttor), grynblandning, fröblandning, lite hundpellets, lite torkade örter och frukter.

Nu är det så att jag skulle vilja ha lite råttor från uppfödare, av de jag har hemma nu är en en tjuvparning, en är en som jag fått av en kompis och hennes dotter.

Jag har funderingar på att starta upp en uppfödning så småningom (inom ett par-tre år) men jag ska läsa på genetik ett bra tag först. Har redan erfarenhet av att ha kullar då det har ingått i jobbet.

Jag skulle vilja ha ett par hanar, färg spelar ingen roll men vill helst att de ska vara dumbo eller dumbobärare. Gärna en rex. En blue hane skulle vara väldigt intressant.

Sedan skulle jag vilja ha en hona till till min flock, helst dumbo.

Färger har jag inte snöat in mig på någon direkt favorit. 

De färgerna jag har här hemma är: Siames, fawn och blue.

Jag har inte bråttom med att skaffa några fler, det kommer när det kommer.

Jag skulle uppskatta om ni ville skriva till mig via pm och snälla tipsa inte om uppfödarlistan, där är jag inne varje dag.

;)

// Annsofie

mizzive
0

putt… fins det inga fler?

Thirre
0

jag finns inte på uppfödarelistan.. Men är reg. uppfödare och har haft uppfödning i tio år. Dock kan jag inte förse dig med dumbo eller dumbobärare då det är något jag försöker hålla min linje fria från. Färgmässigt har jag tickade varianter, enfärgade rexade och släta.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..