Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1337 ggr
fiffiluren
0

vill bara grina

Jag vet att vi ska inrikta oss på att utbilda och inte kritisera, men jag vill bara grina när jag ser sådant här. Maken till dumma människor…

http://www.blocket.se/vi/21090795.htm?ca=1_8_s

Lovizaa
0

Nej men gud. :O

Falurven
0

Oj! Det var en riktigt stor smådjursbur! :O

Mvh Nathalie

Lovizaa
0

Får hoppas bara att hon inte visste, bättre det än att hon visste, men inte gjorde något åt det.

allobosia
0

Det där är inget av de mest extrema fallen, jag förväntade mig något riktigt hemskt.. Jag gillar det inte, men det finns mycket värre som sagt.

Falurven
0

Hoppas någon med hamster köper buren :)

Mvh Nathalie

fiffiluren
0

4# du har absolut rätt i att det finns fler fall om är värre än det här, men jag blir lika arg varje gång jag ser det. blir så j*vla irriterad på folk som inte läser på om det djur de skaffar

allobosia
0

#6 Det förstår jag, själv orkar jag inte slösa energi på det längre.. Man mår bara dåligt om man bryr sig ''för mycket''.. Man kan ju inte rädda alla djuren man hittar på blocket så det bästa är att bara informera de som inte sköter djuren som dom ska.

teachingbirds
0

Jag skrev ett mail (innan det kom upp här) till annonsören med lite info och sidor hon kunde gå in på. Och sa att jag absolut inte ville klanka ner på henne, utan att jag ville informera eftersom jag antog att hon ville sina djur det bästa.

Jag har inte fått nåt svar.

Brullebro
0

Jag förstår inte ? Vad är det för fel på buren ?

MinLillaHamsterJill
0

Vadå? Jag fattar inte vad som är problemet? :P Är det för att det är hö och en saltsten i buren och att hon säger att den passar till hamstrar? (hamstrar ska ju inte äta det) Haha jag vet inte så mycket om råttor så det vet jag inte, bara att dom ska ha lång burar…

SHV-Pysen
0

#9 och #10 det står "stor bur" men den där buren är ju hemskt liten och att ha för små burar till sina djur, råttor bla. då,är dessvärre inte ovanligt. så fattar jag det, var inte heller helt hundra ^

KickanW
0

Jag måste erkänna att jag också tycker det är lite överdrivet. Hon skriver ju att den passar för små djur, dvs dvärghamstrar och ökenråttor. Och om man jämför den där med en vanlig hamsterbur är den ju stor!

Allt är ju relativt. Någonting vi kallar för stor transportbur skulle nog inte en schäferägare tycka är stor, eller hur?

hus-musen
0

Vadå? Hon skriver ju så här: Stor smådjursbur Säljer min fina bur. Buren passar perfekt för dvärghamstrar, ökenmöss etc

Medföljer lila huset som syns på bilden och två gula stegar samt en (redan knaprad)saltsten. Den är i fint skick.

Säljer den för 300 kr.

Står inget om råttor vad jag ser?

Qui dormit, non peccat

MinLillaHamsterJill
0

#11 Jaha :P Men det stod ju hamster och ökenråtta?

Ökenråttor ska väl ha små burar, och hamstrar också eftersom dom är närsynta och inte kan se hur långt ner till marken det är t.ex. xP

[Dandelion1000]
0

Jag ser inte heller att det är något med råttor eller något..

zyrix
0

öken råttor ska väll ha lite djupare bur då dom är grävare? men jag ser inte heller något fel i annonsen.

sali
0

Vad är felet ? jag hittar det inte ? :

teachingbirds
0

Haha, jag scrollade upp i annonsen och skulle se varför jag fick svar på tråden för jag kände inte igen att jag skrivit i den! Så ser jag att jag har skrivit svar på en annan tråd om en bur på blocket i den här tråden! Det svar jag skrivit längre upp i #8 var menat till en tråd där det skrevs om en råtta som var i en jätteliten bur med hjul, dessutom ensam. Tänk så fel det kan bli! Skrikandes

urfaren
0

Det ända den buren är stor och fin är är möjligtvis danmmråttor :P

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Brullebro
0

Det står Ökenmöss inte råtta. Jag har själv två ökenråttor så vet. Men ökenmöss.

myismyname
0

Den är större än burarna som många hamsterägare har, så jämfört med dessa burar är den stor. Den är liten jämfört med råttburar, ja, men hamstrar är små jämfört med råttor också. :) Jag ser egentligen inget fel i annonsen. Buren är större än de flesta hamsterburar jag sett.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

hus-musen
0

Jag tyckre att buren ser ut att vara lagom för hamstrar och antagligen för möss oxå. Det står ju fortfarande inte att man ska ha råttor i den!

Qui dormit, non peccat

Catta89
0

Så vitt jag kan se så är det en maxiduna, alltså ca 70 lång och 50 bred och 40 hög (sisådär vet inte exakta mått)

Och jag har både möss, råttor, och gerbiler aka Ökenråttor även kallade ökenmöss men det är fel.

Och det finns många som har dunaburar till sina ökenråttor, fast idialet är ett akvarium så dom kan gräva mkt.

Men den buren är utmärkt för både hamster och möss, och funkar även bra till ökenråttor med. Och den buren är ändå den största mot dom olika duna burarna.

Självklart ska den inte vara till råttor, men det står heller inget i annonsen om att den passar råttor heller :)

fiffiluren
0

hon har gjort om annonsen sedan jag lade in den. Då stod det något i stil med "passar till hamster och ökenråttor, har tidigare använt den till min råtta". Det är nu borttaget, kanske för att teachingbirds skrev ett mail åt henne.

fiffiluren
0
Catta89
0

Okej, ja det är juh inte direkt kul att höra :(

zyrix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men sitter de inte en liten krabat i buren på bilden?

fiffiluren
0

#27 svårt att se, men det är inte omöjligt

teachingbirds
0

#24 Aaah, då hänger jag med. Tänkte väl att jag inte kunde varit så dum Skrattande