Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 607 ggr
Thirre
0

Utställning i Gbg

På fredag, den 10/4, är det sista anmälnings- och betalningsdatum för Göteborgsutställningen den 25/4. Vilka skall ställa ut? Vilka skall enbart komma och hälsa på? Tankar och funderingar kring utställningen? Ös på!

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Thirre
0

Jag börjar själv;

Tiina Holmstedt i petclass (passa på, hon dömer inte ofta) Potku Holmstedt i standard och Emma Johansson i agility.

Jag kommer med fyra råttor varav en är ett nytt stjärnskott! (Har blivit en del av inventarierna i gbg då jag har varit på näst intill alla förutom en sedan -99 om inte minnet sviker mig) Göteborg är en lyx att åka till, sovmorgon då man inte behöver åka förrän halv sju och man brukar komma hem till tio-elva..

Ses där!

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

wintermynta
0

Det hade varit kul men ekonomin finns inte. Jag får spara mig till Stora Vår.
Hoppas ni andra får det trevligt.

imilija
0

var och när är detta? hade vart superkul att komma och kolla!!

Tezzlan
0

Jag ska på utställningen!! Kanske inte så konstigt eftersom jag är utställningsansvarig Tungan ute Har anmält massor nu när Tiina är här och hälsar på. Dessutom är det så himla kul att Emma är hos oss och dömer så jag kan få ställa ut också.

Sista anmälningsdagen är ändrat till på tisdag 14april. Är det något ni undrar om utställningen kan ni slå en pling till mej eller Mats. Kontakt info hittar ni på www.rattsallskapet.se kolla under aktuella utställningar.

Thirre
0

Stora vår kommer antagligen att besökas av mig och mina råttor också, dock är Stockholm värre då man går upp halv fyra-fyra och kommer hem mellan tolv och två. Mina bäsingar är ju leveransklara innan dess så möjligt blir det även en leveranspunkt.

Sweetheartno1
0

Stora sthlm ? Skrattande Förklara för mig snälla ! Glad Är det bara råttor ? När var och hur ?

//Sweetie

Thirre
0

Stora vår är den största standardutställningen inom Srs på året och det är enbart råttor. Man har dubbla klasser i standard istället för en och vi brukar gästas av engelska domare. Finska utställare brukar närvara och någon gång har det varit över 120 råttor anmälda, svårt att vinna i standard då finnarna enbart tar med deras allra bästa djur vilket är självklart eftersom de åker så långt. I Finland satsar man mer på snygga standard-djur än vad vi gör i Sverige vilket gör att man naturligt hamnar i underläge, vart fall när man själv är mest intresserad av pc-djur och är ägare till enbart nio råttor varav fyra går att ställa ut.

Stora vår är den 23 maj i Kallhäll, Stockholm. Det kommer säkert startas en egen tråd om den..

Åh! Kom ju på att jag har en råtta som kan erhålla titeln grand champion i Göteborg. Och guldpet kan hon också bli. (är inte så van vid titlar inom standard..;)

imilija
0

kan man få veta mer om utställningen i göteborg? :)

Thirre
0

vad vill du veta? Den hålls i Högsbo skyttegille, den praktiska infon finns i länken ovan..

Utställningar i götet har ibland en hel del utställare och råttor, folk kommer från Skåne och till och med Danmark som senast. Några gånger kommer det folk från hela mellansverige. Trevlig tillställning.

[SarahOhrn]
0

Jag som funderar på att köpa råtta är bra sugen på att komma och kolla. Jag tittade precis in på srs och såg att det skulle va i Göteborg imorgon! Lägligt. Jag som bor i Alingsås..

Men frågan är om jag har råd att lägga pengar på tåg dit o åka dit helt ensam, känns lite dumt :p Och min sambo är inte hemma i helgen! Så, det blir kanske inget men vi får se.. Jag vill ju träffa några råttor innan jag bestämmer mig helt för o skaffa men jag är sugen!!

Thirre
0

Tycker det låter som ett ypperligt tillfälle för dig att träffa på trevliga råttor och dess ägare. Jag tror att du skulle ångra dig om du inte gjorde det.. åkte alltså

[SarahOhrn]
0

Ja jag har fortfarande lite beslutsångest men börjar bli lite sent nu.. Jag är inte alls sugen på att åka själv för att sen vända o åka hem igen.. Och betala en sådär 180 kr fram o tillbaka :p Jag får helt enkelt försöka komma på en annan utställning eller träffa råttor någon annanstans… :/