Äta Toa-Lätt?
Mina små pluttar har jämt haft fleece filtar och annat tyg som bottenmaterial, men jag provade på Toa-Lätt nu, och en av mina pältpollar tycks tro att det är mat.
Så nu undrar jag, är Toa-Lätt farligt för råttor att äta?
Ska jag ha tillbaka filtarna?
Bra fråga det där…. hoppas någon annan har ett bra svar till dig.
är du säker på att de verkligen äter och inte tuggar lite för att se vad det e för nåt?

ja det såg då ut som det iallafall.. just nu så står dom och äter vanlig mat, så dom kanske förstod att det inte var mat =)

Öhh, har en fråga… låter kanske dumt men var är toa-lätt? menar du sanden i toan eller ? :S är lite trög…
#4 Toa-lätt är ihop pressat återvunnet papper som ser ut som pellets :)
(Toa-Lätt säljs även under namnet Majsan Remiss.)
#7: Är det samma företag? Jag trodde det var ett helt annat företag, även om det också är papperspellets (Kanske var det du menade :P).
Hrrm, jag vet faktiskt inte huruvida det är samma företag. Tänkte mest på att bägge är papperspellets. Jag som uttryckte mig knöligt. ;)
Vart kan man köpa såna där 55 liters? :o Jag har bara sett dom där små :S
Mvh Nathalie
Mina inhandlas på Granngården. :)

#10 Handlar det på Ica Maxi, Coop, zoo mm.. 
//Sweetie 

Jag vet att lantmännen har sånna (heter granngården nu mera tror jag) sen kan även vissa zoo butiker ha men billagare på lantmännen.
Okey ;> Tror vi har det här i lillhudik. Ska åka dit och kika med pappa någon dag :D Tack för hjälpen
Mvh Nathalie
#14: Det finns en granngården typ ute åt broman/smådjuskliniken-hållet. Där finns en stor påse Majsan Remiss :)

#5 Okej ^^ Tack så mycket det känner jag igen :P
jag andvänder kutterspån:)
Kutterspån är inte så bra för råttor eftersom det är väldigt dammigt samt innehåller terpentin som är cancerframkallande. Finns massor av trådar om det.

#17 Ojdå
det har jag missat:/ då får jag byta nåstagång det är byt dags. Tack så mycket. !!

Ingen som har svar på det tråden handlade om?

Toa-lätt är nog inte farligt för råttorna, eftersom det är papper.. Man lägger ju in toalettpapper och tidningspapper som dom boar i .. Så jag tror absolut inte att det är farligt.. 
//Sweetie 

Okej, vad bra =) Men dom kommer få ha fleece och andra tygbitar i buren i fortsättningen endå, dom verkar inte tycka lika mycket om Toa-Lätt som dom gör om tygbitar =)

Någon som vet var lantmännen finns i kristianstad? Jag vet att kalelo har köpt sitt Toa-lätt där men har aldrig kommit underfund med var det ligger^^ (Är ute efter 55 liters säckarna) Annars har jag bara hittat 55 liters säckarna i en djuraffär som tar 200 kronor / Säck, är det billigt?
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

#22 google.se??
Jag köper Majsan remiss, 55L för 169kr på granngården :)