Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 963 ggr
Kottikott
0

Äta Toa-Lätt?

Mina små pluttar har jämt haft fleece filtar och annat tyg som bottenmaterial, men jag provade på Toa-Lätt nu, och en av mina pältpollar tycks tro att det är mat.

Så nu undrar jag, är Toa-Lätt farligt för råttor att äta?

Ska jag ha tillbaka filtarna?

[kalelo]
0

Bra fråga det där…. hoppas någon annan har ett bra svar till dig.

Ladyinred
0

är du säker på att de verkligen äter och inte tuggar lite för att se vad det e för nåt?

Kottikott
0

ja det såg då ut som det iallafall.. just nu så står dom och äter vanlig mat, så dom kanske förstod att det inte var mat =)

Raaata
0

Öhh, har en fråga… låter kanske dumt men var är toa-lätt? menar du sanden i toan eller ? :S är lite trög…

Royalz
0

#4 Toa-lätt är ihop pressat återvunnet papper som ser ut som pellets :)

KickanW
0
emmeb
0

(Toa-Lätt säljs även under namnet Majsan Remiss.)

KickanW
0

#7: Är det samma företag? Jag trodde det var ett helt annat företag, även om det också är papperspellets (Kanske var det du menade :P).

emmeb
0

Hrrm, jag vet faktiskt inte huruvida det är samma företag. Tänkte mest på att bägge är papperspellets. Jag som uttryckte mig knöligt.  ;)

Falurven
0

Vart kan man köpa såna där 55 liters? :o Jag har bara sett dom där små :S

Mvh Nathalie

emmeb
0

Mina inhandlas på Granngården. :)

Sweetheartno1
0

#10 Handlar det på Ica Maxi, Coop, zoo mm.. Glad

//Sweetie

zyrix
0

Jag vet att lantmännen har sånna (heter granngården nu mera tror jag) sen kan även vissa zoo butiker ha men billagare på lantmännen.

Falurven
0

Okey ;> Tror vi har det här i lillhudik. Ska åka dit och kika med pappa någon dag :D Tack för hjälpen

Mvh Nathalie

KickanW
0

#14: Det finns en granngården typ ute åt broman/smådjuskliniken-hållet. Där finns en stor påse Majsan Remiss :)

Raaata
0

#5 Okej ^^ Tack så mycket det känner jag igen :P

jag andvänder kutterspån:)

KickanW
0

Kutterspån är inte så bra för råttor eftersom det är väldigt dammigt samt innehåller terpentin som är cancerframkallande. Finns massor av trådar om det.

Raaata
0

#17 OjdåTystdet har jag missat:/ då får jag byta nåstagång det är byt dags. Tack så mycket. !!

Kottikott
0

Ingen som har svar på det tråden handlade om?

Sweetheartno1
0

Toa-lätt är nog inte farligt för råttorna, eftersom det är papper.. Man lägger ju in toalettpapper och tidningspapper som dom boar i .. Så jag tror absolut inte att det är farligt.. Obestämd

//Sweetie

Kottikott
0

Okej, vad bra =) Men dom kommer få ha fleece och andra tygbitar i buren i fortsättningen endå, dom verkar inte tycka lika mycket om Toa-Lätt som dom gör om tygbitar =)

Animalen
0

Någon som vet var lantmännen finns i kristianstad? Jag vet att kalelo har köpt sitt Toa-lätt där men har aldrig kommit underfund med var det ligger^^ (Är ute efter 55 liters säckarna) Annars har jag bara hittat 55 liters säckarna i en djuraffär som tar 200 kronor / Säck, är det billigt?

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

zyrix
0

#22 google.se??

Royalz
0

Jag köper Majsan remiss, 55L för 169kr på granngården :)