Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 564 ggr
Raaata
0

Transportbur rekomenderas

hejsan har burjat fundera lite på vilken sorts transportbur som är bäst.

Smådjursbur,katt-transport?? Förslag! Visa gärna bilder också.

hus-musen
0

jag har en stor kattbur=)

Qui dormit, non peccat

Raaata
0

#1 okej, men har du tidningspappar i botten eller har du toa-lett?

hus-musen
0

jag har toa-lätt eller fleece och handdukar. beror på hur långt ja ska åka!=)

Qui dormit, non peccat

Raaata
0

Okej Tack för svaren hus-musen :D

hus-musen
0

#4 Är det så att du ska köpa en transportbur så de är därför du undrar?

Jag har en jättestor kattbur till mina 5 pojkar, mest för att jag ofta åker hem så de kan få sitta i sin bur i 6 timmar.. Vill att de ska kunna sträcka på sig ordentligt=) Buren är ca 3 dm hög, 3 dm djup, och 4 dm lång. Med ögonmått mätt så den är antagligen lite större=) Helt perfekt om man ska åka långt eller har många råttor!

Men för kortare resor så har jag även en liten vanlig transportbur för smådjur men med två 700grams hanar i den så är den proppfull.. Så den använder jag baranär jag ska åka max en timme med två råttor=)

Qui dormit, non peccat

Raaata
0

#5 Ja jag hade tänkt att köpa en kattbur nnan semester och så som man kan ha på rått-träffar och sånt :) Oj:D Skulle villa ha hanar någon gång det verkat mysigt när de är så stora :D

hus-musen
0

#6 De är jättemysigt, jag tycker bäst om hanar just för att de är så stora och lugna=)

Qui dormit, non peccat

Raaata
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 åhh:D skulle vella ha hanar och kanse ta en kull på min mysigaste råtta(name is saga xD) Kan visa en blir på henne fast problemet är att jag har fösökt kollat med uppfödaren men har inte fått tag i henne så jag har ingen stamtavla. Saga är jättemysig och har alldrig bitigt någon och har jättebra temprament så det är ganska synd. (hennes ögonfäste syns på bilden xD)

hus-musen
0

#8 ah okej=) Ja prata med uppfödaren och ha en stamtavla så finns de säkret en hane nånstans till henne! Hur gammal är hon nu?

Qui dormit, non peccat

Raaata
0

#9 hon är 7 månader :3 hon börjar bli stor :D hon löper (?) nu tror jag:P

hus-musen
0

#10 Ah ganska brottom med en hane då isåfall, hon bör få sin första kull nu snart innan hon är ett år.

Qui dormit, non peccat

zyrix
0

jag har 2 stycken sånna som husmusen beskriver i #5 till mina 5 pojkar. Dom ska ha gott om plats enligt mig. :)

Raaata
0

#11 jag vet det :( men får itne tag i uppfödaren:'/

#12 okej dem värkar bra:D

Raaata
0

#11 jag vet det :( men får itne tag i uppfödaren:'/

#12 okej dem värkar bra:D

Itchy
0

ring och kolla när Kim jobbar…hon kan vara rätt så svår att få tag på :/

(tog mej ca 2 veckor att få tag på henne sist)

You can't spell Bitchy without Itchy

Raaata
0

#15 Har försökt men hon har inte varit där:/ Åkte dit nångång för 2 veckor sedan då var hon inte där heller :\ Ska ringa imorgon:)