Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 5811 ggr
Ladyinred
0

Hjärnblödning symtom?

Nåt är väldigt väldiggt fel med min ena hane!

Han har är upp burrad och ser väldigt sjuk ut. Han har ena kinden mot marken på ett väldigt oroande sätt. Smedskalle e de inte. Har sett sånt innan. Set ut som han har svårt att röra sig över huvudtaget.

självklart kommer vi göra nåt åt saken väldigt snart. Så ni behöver inte skrika veterinär med en gång. Jag förstår att han inte kan gå såhär.

Ladyinred
0

han är nästan halvdöd så han kommer bli avlivad här hemma i lugn och ro strax.

SweGizmo
0

åh uch då:( så sorgligt…

R.I.P

Min blogg: SweGizmo.se

hus-musen
0

beklagar sorgen..

De låter som hjärtattack/hjärnblödning om det kom så fort..

Qui dormit, non peccat

TienMu
0

beklagar :(

Ladyinred
0

just nu har jag honom i famnen. han är alldeles kall… ochnästan vid liv, knastrar tänder ibland

Ladyinred
0

R.I.P Zodiak Gråter

KickanW
0

Läs denna tråd om hjärnblödningar.

Nicciz
0

Har han haft en blödning så syns det i ögat då ligger det blod i linsen. Men man vet ju fortfarande inte vad som orsakade det och det kan lika gärna vara en tumör eller propp.

Beklagar sorgen Rynkar på näsan

Ladyinred
0

det rann nåt rött ur ena ögat på honom….

han hade varit lite nysig ett par dar då jag vädrat extra mycket. Men han var aldrig röd och en lättare förkylning tar inte jag särskilt allvarligt. Nu när jag låg med honom i famnen så var han torr runt nosen och ena ögat. Men det andra så var det väldigt mycket röd vätska. Inte så där utsmetat som tårvätska kan se ut utan det fyllde upp ögat och låg kvar runt ögan ett tag tills han smetade ut det på mig. Sen blundade han nästan hela tiden med det "blodiga" ögat.

Svårt att säga om det var blod i ögat då han är/var rubinöggd.

Animalen
0

Stackars liten =( R.I.P, *Kraam*

Iris här har ju haft mycoplasma så jag vet bara hur det känns att ens bästaste kompis har haft typ 25% chans att överleva.

Anyway, R.I.P Zodiak Gråter

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Royalz
0

R.I.P :(

TienMu
0

haft en råtta som fick som fick blodpropp……han blev väldigt disorienterad….dålig balans…..dålig avståndsbedömning å han kunda inte lyfta maten med tassarna utan han åt som en "hund i matskålen" sen gick han fram å tebax i buren tiss han kom ti väggen sen vände han å gick ti nästa vägg….han verka lixom inte riktigt förstå att vägen tog slut….men han va pigg hela tiden,å åt som han bruka fast a som en hund då….

RatLover
0

usch :( sov gott Zodiak!

Lancia
0

Nej men fy så hemskt det låter, att se sin lilla älskling bli dålig och försvinna från en sådär. Vi kan bara hoppas att han inte led mer än av den dåliga balansen. Tröstkramar till dig, och vila i frid lille Zodiak.

Ladyinred
0

det är så tomt nu när han är borta. Och för en vecka sen tvingades jag avliva min ena katt, det är lite för mycket djur som dör nu känns det som Rynkar på näsan

Allamej
0

Jag vet hur det känns… 3 råttor på ungefär tre veckor…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zyrix
0

Beklagar. :(

sockerrattan
0

beklagar… vet hur det kännsGråter!

Mia//