Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 703 ggr
[Aremea]
0

Mina råttor i dagens tidning

Nerikes Allehanda var här och gjorde reportage- idag publicerades vi!

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1465506

Lancia
0

En jättebra artikel tycker jag! Många viktiga fakta som kommer fram, både att de inte ska va ensamna, samt det här med mykoplasma och "blodet" runt nosen. Tidningarna brukar ha en tendens att blanda ihop och snurra till fakta, men här ser det ut att ha gått bra, du måste ha varit riktigt tydlig. :D

Intressant namn har du också! Varifrån hästammar det? :)

[Aremea]
0

Ja, det viktigaste klarade de av att få med. Sen att namnen och antalet råttor var fel, det är sekundärt^^

Namnet kommer från frankrike(betyder "kisse") men jag är svensk. Mamma som fick nått infall när jag föddes…

[GlittriGris]
0

coolt :)

Lancia
0

Glömde ju skriva att jag gillade bilderna också. Den i bokhyllan var supersöt, och den med båda "svansarna" var riktigt finurlig. :D

BRAGO
0

Kul att det skrivs något positivt om råttor också med bra fakta och inte bara om "sopråttor", vildråttor som är skitiga och sprider sjukdomar eller invaderar städernas kloaker eller hyreshus…

silverorm
0

Jättebra artikel! Informativ och bra PR! Flört Fina foton oxå!! Glad

Veero
0

coolt :D fina foton och bra artikel :D

[kalelo]
0

Bra artikel, och lättläst.

Sweetheartno1
0

Va roligt ! Skrattande Bra artikel

//Sweetie

idisen95
0

roligt

Lancia
0

Förresten måste jag bara fråga, var det du som kontaktade NA, eller dom som kontaktade dig först? :)

AnimalLover
0

jag förstår inte riktigt det roliga ? XD , Jag menar , det finns ju många fler som e galna i råttor och som har haft över 250

[Aremea]
0

@# 11:

Jag kontaktade dem för ungefär sju år sedan. De hade kvar mitt nummer och ringde nu för att få göra en ny artikel. Jag som tog första initiativet alltså, men de som sökte upp mig nu:)

Odette
0

ja vill också va i tidningen :-D bra artikel!

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Flirr
0

Bra artikel! Men jag undrar en sak, det stod att du brukade gå runt i skolan med en råtta på axeln… Var det ett vanligt gymnasie /grundskola eller var det någon slags naturbruksskola? Söta råttor förresten.

[Aremea]
0

# 15

Det var ett fall av dålig journalistik… Det jag sa var att jag under en termin på mitt gymnasium hade tillåtelse att ha med råttan till skolan, och att ena honan då brukade följa med. Det var alltså en gymnasielinje med väldigt få elever och lärare, så jag fick allas samtycke.

Bella-R
0

Häftigt! Superbra artikel :D

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"