Transportbur - vad rekommenderas?
Hej, jag behöver köpa en transportbur med plats för 3 vuxna råttor. Något tips eller rekommendation? Är så kallade transportburar det bästa eller används hamsterburar och andra mindre burar?
Buren kommer att användas för biltransport ca 1 tim nån gång i månaden.
/Charlotte

jag använder en katttransportbur och den är bland det bästa jag någonsin köpt till råttorna
You can't spell Bitchy without Itchy

Om du använder det #1 sa så kan du sätta en hänmatta imellan delarna.. om du fattar vad jag menar.. ^^ Då blir det två våningar! :D

Jag har dels en vanlit katt-transportbur samt en transportbur från ÖB för 59:- som funkar kanon!

beror på om de är honor eller hanar! till mina pojkar har jag en stor kattransport=)
Qui dormit, non peccat

Jag har två st olika burar, en katt transport eller en gallerbur som är som en hamster bur. Hamster buren har ännu inte andvänds bara som extra bur iblad hämma eftersom att det är så kallt ute
De flesta transportburarar eller små djurburar funkar bara man tänker på att det inte får dra in och att de har nått att värma sig av nu i kylan. typ filt.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Tack för alla tips!!
/Charlotte
Jag har förutom råttorna också tre katter, tror ni att det funkar att ta samma transportbur som katterna använder, om jag någon gång skulle behöva transportera råttorna? (det är inget jag gör regelbundet.) eller vantrivs råttorna om de känner kattlukten?
/Belle

jag använder med en kattbure, men dock är gallret lite för stort för minstingen på 6 veckor :P
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

#8 Om du tvättar ur buren mellan djuren, och använder t.ex klorin då så känner inte råttorna av kattlukten…
Glöm inte att skölja ordentligt bara…
#10 okej, tack. de får nog nöja sig med den de har :p