Konstigt ljud :o
Min råtta låter konstigt - han liksom knastrar med tänderna - men väldigt högt, vad kan det va? :s *orolig mamma*
Knastrar som om han skulle tugga på något?
Det är ett mysljud som råttor brukar göra när de trivs.

Mvh Stephanie 

De kan börja "ploppa" med ögonen också, vilket kan se rätt läskigt ut.
Vet att det finns någon film på youtube på det…

Mvh Stephanie 

Om han bara knastrar med tänderna så myser han=) man kan se det på käken som går fram o tillbaks! Ofta så börjar råttor ploppa med ögonen efter att de knasrtat en stund=)
Qui dormit, non peccat
Hm, men han låter så mycket?
Jag menar, jag har hört honom knastra innan och då är det som ett dovt ljud - nu kan man höra det i hela rummet?

#4 är du säker att han inte rosslar då?
Qui dormit, non peccat
#5 - tycker inte dte låter som rossel utan mera som knaster. Dessutom låter han inte hela tiden,,,

#6 rossel hörs inte heller hela tiden.
Okej, han kanske är en högljudd knastrare, alla mina pojkar låter olika mycket.Hur gör han när han knastrar?
Qui dormit, non peccat
Råttor kan ju knastra väldigt högt, så det är inte omöjligt att knaster hörs i hela rummet
Det bästa är väl om du spelar in ljudet så kan vi nog avgöra bättre om det är rossel eller knaster.

Mvh Stephanie 

kommer ljudet när han gnider tänder eller låter det från lungorna på honom?
Riktigt starkt knaster, som mer låter som knaper, kan bero på att råttan är irriterad. Arga råttor gör ett ljud som låter ungefär som knaster.
#7 Oh, trodde de var tysta av sig när de knastrade?
Men ja, han gör inte så mycket utöver det att han låter dvs
#8 ska försöka spela in att sen då ..
#9 jag vet inte riktigt… tror dte kommer från när han gnider tänderna..
#10 well, det låter troligt då han oftast låter såhär när han och kompisen bråkar/bråkat eller när han blir sur på mig :p