Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 719 ggr
xLillaMy
0

Konstigt ljud :o

Min råtta låter konstigt - han liksom knastrar med tänderna - men väldigt högt, vad kan det va? :s *orolig mamma*

Stephanie
0

Knastrar som om han skulle tugga på något? Glad Det är ett mysljud som råttor brukar göra när de trivs.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
0

De kan börja "ploppa" med ögonen också, vilket kan se rätt läskigt ut. Tungan ute Vet att det finns någon film på youtube på det…

hus-musen
0

Om han bara knastrar med tänderna så myser han=) man kan se det på käken som går fram o tillbaks! Ofta så börjar råttor ploppa med ögonen efter att de knasrtat en stund=)

Qui dormit, non peccat

xLillaMy
0

Hm, men han låter så mycket?

Jag menar, jag har hört honom knastra innan och då är det som ett dovt ljud - nu kan man höra det i hela rummet?

hus-musen
0

#4 är du säker att han inte rosslar då?

Qui dormit, non peccat

xLillaMy
0

#5 - tycker inte dte låter som rossel utan mera som knaster. Dessutom låter han inte hela tiden,,,

hus-musen
0

#6 rossel hörs inte heller hela tiden.

Okej, han kanske är en högljudd knastrare, alla mina pojkar låter olika mycket.Hur gör han när han knastrar?

Qui dormit, non peccat

Stephanie
0

Råttor kan ju knastra väldigt högt, så det är inte omöjligt att knaster hörs i hela rummet Tungan ute Det bästa är väl om du spelar in ljudet så kan vi nog avgöra bättre om det är rossel eller knaster.

CamillaS
0

kommer ljudet när han gnider tänder eller låter det från lungorna på honom?

KickanW
0

Riktigt starkt knaster, som mer låter som knaper, kan bero på att råttan är irriterad. Arga råttor gör ett ljud som låter ungefär som knaster.

xLillaMy
0

#7 Oh, trodde de var tysta av sig när de knastrade?
Men ja, han gör inte så mycket utöver det att han låter dvs

#8 ska försöka spela in att sen då ..

#9 jag vet inte riktigt… tror dte kommer från när han gnider tänderna..

#10 well, det låter troligt då han oftast låter såhär när han och kompisen bråkar/bråkat eller när han blir sur på mig :p