Pösigt Ägg *mattips*
tänkte lägga upp ett litet tips på lite snabblagad och uppskattad mat till råttor…
jag kallar det Pösigt Ägg
knäck ett eller 2st ägg i en microvågsugnssäker skåloch tilsätt lite mjölk och gärna lite olivolja
(hur många ägg är beroende på hur många råttor man har)
och antingen vispa ägget eller skaka det i en burk med lock, tills man ser att det är väldigt rikt med luftbubblor
häll då över det i den microsäkra skålen och sätt in i micron på ca 2 minuter på högsta effekt
låt sedan ägget svalna, (skär gärna i småbitar) och servera sen med lite ärtor,majs & paprika …mumsigt
You can't spell Bitchy without Itchy

Smaskigt värre ;)

låter som något mina kommer få smaka på innom dom närmsta dagarna.

^^
snabbt att tillaga…och väldigt uppskattat
(iaf här hemma)

Haha låter som något jag skulle vilja ha till frukost elr lunch ! 
//Sweetie 

jag har provätit…och det smakar helt ok :)
Åh, jag är alltid tacksam för nya mat-tips! Känns som att rådisarna äter samma mat fast i olika form hela tiden :p
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Väldigt uppskattat härhemma! :DD Tack för det finfina tipset :)
Mvh Nathalie

^^ var så god ^^
blandade i lite ris härom dagen…och det var oxo väldigt uppskattat :)
(man kan blanda i det mesta för att göra det hela lite roligare och godare)
Jag blandade faktiskt i ris när "pösiga ägget" var färdigt och hackat xD Men kanske vore smart att ha det med från början också :D
Mvh Nathalie
Mitt pösiga ägg blev inte så himla pösigt :p kanterna stelnade och blev pösiga men inte det på mitten. Kanske jag inte har tillräcklgit effektiv micro för att 2 minuter ska räcka? :D
mina råttor älskar det! tack för tipset! :)

Spännande, måste prova detta. Mina älskar ju kokta ägg, så de lär nog gilla detta.
Snacka om renslickade matskålar här hemma xD
Mvh Nathalie

Vilket bra tips, det ska jag prova! Däremot undrar jag hur det är med mjölken.. Hur mycket vågar man egentligen blanda i utan att det är dåligt för råttornas magar?
Jag tog ytterst lite mjölk med bra resultat ändå! :) En skvätt liksom :D
Mvh Nathalie
Hur många ägg/råtta? Och vad är "en skvätt"? :P
Jag lade 4 ägg på 8 råttor o då blev det ganska stora portioner :) en skvätt är lite lixom :p att du bara häller i lite från mjölkkartongen så att det skvätter när det landar x)

Måste tacka för tipset om dessa pösig ägg! SÅ lätt att göra och mkt uppskattat av råttorna. Jag blandade i mjölk och lite vatten. Blev superfint. Thank you Itchy :)

gud så roligt att ni testar mitt recept ^^
och att era råttor oxo uppskattade det ^^
(jag kom på det av ren lathet)

Tokigt poppis! körde som dus krev me 2 ägg en skvätt mjölk å olivolja sen skaka ja som tusan! sen hade ja i en burk me majs å skaka som tusan igen så nog blev de pösigt ;) å sen in i tha microwave på 2 minuter! exiellente!!!

perfekt att tillaga…snabbt oxo :P
Jag la ner lite havre i ägget innan micron. Alltså… mina råttor åt upp allt på direkten! :D det var VERKLIGEN en favvo! :D

hehe kanske skulle ha nåt som heter Rifs guldrecept, å ha en vinnare varje månad? Då ligger detta på mina tåttars nr 1!!! *le*
#23 men det var ju en bra idé! Får jag starta tävlingen? ^^

#24 absolut :)

då nominerar jag detta recept ^^
jag ska pröva receptet senare. :D
#26, skriv det i tävlingstråden :D