Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 469 ggr
bellepelle
0

vad ska jag göra?

jag har en liten nakenråtta hemma, och har nu insett att det är relativt stor skillnad på nakenfisarna och pälsisarna. Förutom sjukdomarna etc som nakenråttorna kan få/har (hade jag vetat det innan hade jag INTE köpt henne pga att jag inte vill stödja aveln på råttor som man vet mår sämre än "de vanliga") så behöver de varmare mm? Jag har inte riktigt koll på vad jag kan göra för att hon ska ha de så bra som möjligt, och undrar om nån kan ge mig lite tips. /Belle

(visste inte riktigt vart jag skulle placera inlägget…)

hus-musen
0

se till att ni har de varmt hemma med många ställen där nakisen kan gå o värma sig, i tex fleecehängmattor och ge fleeceremsor som den kan boa med tex=)

Qui dormit, non peccat

bellepelle
0

vad gillar de bäst, remsor eller ett litet fleece"täcke" (en utklippt bit ur en filt)? tack för svaret :)

Lovizaa
0

Värmelampa är bra, täck den bara inte över hela buren.

Lovizaa
0

dom behöver mer mat också, dom äter typ hela tiden för att hålla värmen. :)

bellepelle
0

har inte märkt att hon äter mer en de andra, men obegränsat med Torrfoder och färsk mat varje dag får hon iaf, och hon visar inte på att hon vill ha mer så vet inte hur jag ska få i henne mera :p

Lovizaa
0

hm, hon kanske äter tillräckligt redan, jag vet faktiskt inte hur mkt dom "ska" äta, har bara läst lite här och där ;) men hon kanske håller värmen bra av att äta så mkt hon äter just nu ;)

bellepelle
0

hoppas det ^^