Stor voljär bytes mot mindre bur
Jag har en stor voljär på 110 x 76 x 202 (LDH) som jag måste bli av med så fort som möjligt, annars riskerar råttorna att tyvärr avlivas och det är det sista jag vill!
Jag har endast fyra råttor så buren tar upp onödigt mycket plats för en så pass liten flock. Mer grundlig information och bilder ges vid kontakt.
Finns i Bälinge (Uppsala).
OBS!
Jag vill INTE ha skamliga förslag om att jag kan få en hamsterbur eller liknande! Jag hoppas du själv är vettig nog att avgöra vad som anses som lämplig bur för fyra råttor. (Det ska självklart vara godkänt enligt lag också).
SÄLJES EJ!
Har nämligen ingenstans att ha råttorna under tiden jag måste leta ny bur isåfall
TRANSPORT
Jag kanske kan fixa transport till Västerås, Enköping, Upplands-Väsby och andra närliggande städer. Ingenting är dock 100% säkert.
Maila vid intresse, är nästan aldrig inloggad här.
yerni_02@hotmail.com

Svårt att hjälpa till, kanske lättare om man visste vart voljären fanns, för lättare byte menar jag.. =)
Åh justja, det glömde jag att skriva =) Den finns i Bälinge (Uppsala). Jag kan troligtvis ordna transport också till Västerås, Enköping och andra närliggande städer men det är inte 100% säkert.

Okaj, lite långt ifrån mig tyvärr.. =)
Men hoppas du hittar någon som vill byta.. =)
Hoppas verkligen jag med! vill verkligen inte förlora mina små hårbollar 

Varför måste dom avlivas om du inte hittar mindre bur ? 
//Sweetie 

jag hadde jätte gärna bytt med dig problemet är bara att jag bor i trollhättan. 

Jag vill inte ha någon voljär men jag har två burar som bara står i källaren,kanske någon kan passa.. Fast jag bor tre mil utanför Västerås. Men det är bara att hämta annars.
Ende jag har är kaninburar på 1m och en fågelbur. Men tror den var till 3 råttor. Ska mäta. Bor i typ i västerås.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Varför måste de avlivas om du ej får mindre bur?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag bor i en liten lägenhet (2:a), voljären är för stor för mitt sovrum och i vardagsrummet kommer den inte få plats då en säng ska köpas in dit. Lyckas jag inte hitta en mindre bur som får plats i mitt rum så är det i princip kört. Alla rum är för små för den stora klumpiga voljären. Jag vill inte sälja vidare de, då jag är extremt nojig över att göra det. "Man vet ju aldrig vem djuren hamnar hos" så att säga. Jag har tagit på mig ett ansvar när jag köpte de, och jag ska göra så gott jag kan för att lyckas med det också.
Jag kommer självklart inte avliva de på direkten då de betyder väldigt mycket för mig, jag tänker leta vidare efter en mindre bur så länge jag bara kan, men det är bråttom som sagt. Krånligt att förstå kanske.

Har du bild på voljären?

#11 Det är en sån som jag har, den stora. Men den finns även i gul/röd så färgen kanske är en annan. Men annars är det samma

du har mail..

finns buren kvar?
#12 vilken då av alla dina burar? :P

Oj. den är ju jätte stor. hmm får nog inte plats med en sån som jag bor nu iaf. ^^
dogpoo, du får ursäkta att jag varit så seg här.
Buren kommer att bytas bort ikväll.