Kull på g!
Cera är hemma placerad i mitt sovrum och skall när som föda. Från början var det tänkt att det skulle bli en kull med färgerna agouti och black. Chocolate agouti var det primära målet men då skulle jag behöva vara säker på att bägge bar på chocolate vilket jag inte är då genetiken kan spela en ett spratt ibland, mink, cinnamon och chocolate skulle vara trevlig biprodukt. Men när jag kikade på stamtavlan mer ingående och gjorde en stamtavla med åtta led såg jag att detta egentligen är en väldigt bra parning för att få fram cinnamon och mink, något som inte någon registrerad uppfödare håller på med och som det finns brist på. Trevligt! Som gammal mink-uppfödare jag är. (av färgen alltså, inte djuret..
)
Cera är cinnamon ut rex och pappan s/ba irish mm. (Mycket ur den svarta gruppen finns bakom bägge föräldrarna och det är detta jag grundar min analys på) Det skall bli så kul att se vad det blir för färger. Antagligen inga rena snygga standard-djur men vad gör det? Hon hade gått upp 220 gram i morse så.. många bebisar verkar det bli.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
Spännande!! 

Åh bebisar.
Lycka till!! Sen vill i alla fall jag se massor av bilder på underverken.
jaaa bebisar
massor med bilder hoppas jag vi får se :) Lycka till ! :)
hur länge har hon gått?

Åhh! Lägg in bilder när bebbarna kommer 

Det kvittrar i buren nu! 
Igår kom underverken till världen. Strax över tre på dagen kom den första och den sista kom någon gång innan 16.15 då jag kikade in för att se att allt stod rätt till. Så, de kom snabbt och någolunda smärtfritt. (vad jag kunde rönja ur hur det såg ut i buren.) Cera gick 23 dygn, vilket i stort sett alla mina råttor har gjort, och + 240 gram ungefär.
En bekännelse; jag vet inte exakt hur många bebisar det är än då Cera är väldigt orolig av sig och blev stressad när jag tog ur den blodiga bäddningen igår och ersatte med fräsch. Jag tittade till i morse för att se att alla hade fått mjölk och att mammans produktion har kommit igång ordentligt, vilket alla hade och mjölken hade runnit till, och då var hon fortfarande lite stingslig av sig. Jag har räknat dem till 14 vart fall, igår tyckte jag mig se 15 men det var nog fel då titten skedde i all hast, och endast två av dem är rödögda. Någon/några är svarta och sedan är det olika nyanser av grå på rosa skinn.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
en regnbågskull kanske, spännande 

Ja jätte spännande, längtar efter bilder

jag med

Grattis till bebisarna!

Grattis till de små underverken…

Glömde skriva att jag gärna vill se bilder sen…
Grattis grattis!
Foton!!

*skrattar* Jag som inte tycker om att ladda bilder då det tar sådan lång tid, hela proceduren med att starta datorn, ladda över och ladda upp. Verkar dock som om jag får ge mig pga grupptrycket, men ett angenämnt sådant. Jag har heller inget bredband vilket gör att jag sitter med mina 50kb/s.
Ja, en regnbågskull kommer det nog bli..

Grattis !
//Sweetie 

Grattiiis
grattis
Biiilder påå do vll vi haaa
spännande o få veta vad de blir för färger
vad kul,, BILDER 
grattis :D
Åh, vad roligt! Säger som alla andra: BILDER BILDER :D
Vad är det du bor förresten? :)
biler
du måste lägga ut så att vi inte döör

Grattis till kullen!!

det finns ju inte så mycket att ta på än.. kort alltså.. de ligger i sin lilla grop *harkle* (stor grop) och antingen dias eller sover. Cera har gjort om mer än halva buren till bo och bäddar med allt hon får tag i. Fascinerande att hon hittar dem så snabbt i den där trulstrasslet..
Nu har jag bredband! Så.. kort kommer inom kort. Nu kan man snart rönja färger också.

#22 Bor i västra götaland. Mina räkningar visar på åtta pojkar och sex flickor, släta och rex.

Alla ungar är tickade! Det verkar som om det är en väldigt stark och dominant gen hos modern och hennes syskon då hennes syster också bara fick tickade. Preliminärt är det en silverfawn, en fawn och resterande är cinnamon, chocolate agouti (förhoppningsvis) och agouti. *Edit av sajtvärd*

Vad betyder tickade ? 
//Sweetie 
tickande färger .?

#29 vad är tickade färger ?
//Sweetie 

När man talar om tickade färger betyder det att det är en färg på en råtta som inte enbart består av en nyans av hela pälsen. De har flera färger, band på ett strå, istället för de färger som enbart ha en som t ex black och mink. Kika på bilder av tickade varianter och jämför dem med enfärgade så förstår ni bättre.

Oh, trevligt :) Grattis till kullen :) Bilder! ;)

och så ett sista med blixt för att visa hur röda de egentligen är.. idag hamnade räkningen på två släta fawn och resten agouti i rex och slät med reservation för ytterligare ändringar gällande färg då de utvecklasdag för dag. Kan vara chocolate agouti och cinnamon..

aw ^^ fawn =)
Oj vilken härlig bebishög :'D och så söta!
Mvh Nathalie

Redigerat av Medarbetare. Ingen säljsnack i kulltrådar
Aj aj vilka sötnötter… 
åh grattis! otroligt söta :*

man tackar! ja, bedårande är de..

Ahhh, dom är ju underbart söta… Det är ju livsfarligt med bebisbilder…

det finns några till i mitt egna album.. snart öppnar de ögonen. I och med att de var fjorton räknar jag inte med att de gör det förrän 14:e dagen. (stora kullar kan/brukar vara lite senare i utvecklingen)