Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 442 ggr
Absinthe
0

Två troll söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pga allergi i familjen hos ägaren har jag fått tillbaka två killar ur min Ordlekskull. Min våg är tillfälligt ur funktion men ska fixa nya batterier imorgon så de som önskar vikt på killarna kan få exakt vikt imorgon. De väger runt 300g skulle jag tippa på. Båda är födda den 11/1 - 09. Blev 8 i kullen och alla 8 överlevde.

Lortgris är en chocolate dumbo rex
Regnr: 0020/09

Snuskhummer är en black db rex
Regnr: 0019/09

Pappa: Ronin - black irish mm dumbo rex
Regnr: 168/07
Vikt: ca 560g (vikten innan han avlivades)

Mamma: Ice Crystal - Dove irish db
Regnr: E1836/07
Vikt: 320g

Dessa troll som nu söker nytt hem, de ser ut som små troll tycker jag, är jättegoa killar. Lugna att ha med sig på axeln och de undersöker händerna och slickar mycket på en. Härliga killar som jag gärna hade behållt om det gått, men nu har båda kullarna från samma mamma visat tydliga tecken på att inte passa till vidare avel och dessa killarna söker därför endast sällskapshem.
Båda killarna funkar så vitt jag vet ihop med varandra, inga bråk här hemma alls lugna som bara den, dock inte testat att sammanföra dem med någon annan. Pga dominans i deras halvsyskons kull, som visade sig först efter att andra kullen blev till, så kan jag inte svära på att de kommer gå ihop med andra råttor, men som det ser ut nu tror jag det skulle fungera kanon.

Jag söker ett varaktigt hem där killarna får god mat, stor fin bur och villkorslös kärlek, de är verkligen jättegosiga på alla sätt och vis och är lite synd att jag inte själv kan behålla dem här hemma. Kelgrisar till troll!

Killarna finns i Klippan som ligger ca 3 mil utanför Helsingborg i Skåne.

Pris: 250 kr för båda, men pris går att diskutera vid rätt hem då detta är absolut viktigare än allt annat!

Ni kan nå mig via PM här på rif, eller om ni mejlar min ordinarie mejl Absinthe86@hotmail.com, besök min hemsida www.freewebs.com/absinthrats om ni vill.
Ni kan även nå mig på 0700 431 974, MEN snälla smsa innan ni ringer och tala om vem det är och varför ni ska ringa.
(Har telefonfobi efter att varit telefontrakasserad under en tid och svarar inte när jag inte vet vems nummer det är)

Inlägget är låst för nya kommentarer