Råttbebis, hjälp!

Försöka få tag på en fostermamma fort som sjutton. Är det en råttunge så är den under 14 dagar. Se till att den är varm och alt (jobbigt sådant) är att börja stödmata.
Stoppa den i B-H´n nu direkt. Var bor du? Sånt är bra att veta när man ska rädda livet på en sån liten
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Håll den varm och stödmata den, försök hitta en råtthon som har bebisar i ugnefär samma ålder så hon kan ta hand om denna lilla, annars tror jag att chanserna för att den ska överleva är mycket små
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

usch det är ju en tamråtta, den är ju dumbo :( ser att du försökt mata den, om du har barnvälling hemma gör lite sån och försök få den lilla att slicka i sig. Den är iaf i gott skick så mamman har ju tagit hand om den bra innan.
Bor du i Stockholms området har jag både ersättning och matningssprutor du kan få, har även en hona med lite mjölk kvar som vi kan sätta till tills vi hittar någon med yngre ungar
Jag bor i Haninge utanför stockholm… Men den klickar när den andas!

Glömde säga.. kolla runt där ni hittade den om det finns fler eller en mamma. Kan ju vara så att någon släppt ut alla när råttan fick ungar.
Fast de konstiga är att vi har bara en granne och han har inga råttor…?
#5 Hjärtfel men mkt troligt lunginflamation. Låt den få somna in..Jag tror inte man ger antibiotika på så små djur.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Stackaren liten..
Vi avlivade honom…
:'(

#8 Ursäkta, vad får dig att hävda hjärtfel o lunginflammation?

#8 Ja det undrar jag med. Det kan lika gärna ha varit hicka.
#10 Beklagar.
:(

Jag fattar inte hur folk fungerar. Om dom nu absolut vill göra sig av med djuret och inte kan lämna bort det till någon annan så kan dom väl i allafall avliva det stackars djuret snabbt och smärtfritt istället för att släppa ut dom och låta dom gå en långsam plågsam död till mötes. Fyfan för människor som bara släpper ut sådär!
Tetris, det var vänligt av dig att ta dig an den lilla och försöka hjälpa den, även om det tyvärr ändå gick som det gick.

fy fan så hemskt! :(
Åh nej.. Sånt här borde jag inte läsa, så illa som jag reagerar på djurplågeri.. Damn alltså..
Mvh Nathalie