Kreativiteten flödar!
Är tvungen att dela med mig av min kreativitet.
Tyckte det var lite glest i buren och på kontot…
Och har ingen symaskin.
Så vad gjorde jag?
En ''tunnel'' av en tom dricka flaska och en handuk!
Klippte av ändarna, tejpade dom
Lade in handuken (den var så pass stor att ändarna mötte varandra på utsidan) så knöt jag en tunn tråd hårt på två ställen och vips fick vi oss en ny sak att putta runt på och mysa i!
Va skoj! :D mina råttor skulle aldrig rymmas in i en tomflaska :p eller ja, de skulle väl alla klämma in sig där o så skulle de fastna x)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Haha! Dom är ju så pass små än så länge så det går jätte bra att sitta och vända sig mm.
Satte in den för 10 min sen och dom var där direkt! =)
jag tänkte väl lite att det är säkert ungar du har :) för jag gjorde som du berätta nyss men jag var tvungen att ta ut flaskan, alla försökte klämma sig in o jag vill inte ens tänka på om de hade fastnat där under natten.. :S
Men det e ju bra om du hittade på nåt billigt till dem! :D
Haha måste sett roligt ut! men klart man blir lite orolig =)
och fort gick det, tog inte många minuter och pojkarna blev lika glada även om den var hemmagjord ;)
haha jaa, de såg minst sagt ut som sardiner på burk! :P
Lite sura blev det när jag plockade ut nya leksaken så snabbt :p

jag har en petflaska med botten kvar. Äver min tjockis kan gå in och ut :P
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Om man använder en 1½ eller 2liters colaflaska tex så är de inga problem! de får lätt plats=)
Qui dormit, non peccat
#7 Tänkte just detsamma… för de är ju även lite bredare än perplaströren ju, iaf vissa modeller, eller lika breda i diametern.
Jag använde en vanlig 2l cola flaska, den uppskattas starkt. Båda killarna låg där och sov när jag gick upp =D
#0 Visa en bild 
Jag kan tyvärr inte ta någon bild =( inte just nu iaf, har ingen kamera hemma. Ska se om det inte går att fixa på något sätt ändå ;)
Okej. ;)